perjantai 1. huhtikuuta 2011

Viikonlopun alku

Salut! :)

Pieni postaus tässä viikonlopun alkajaisiksi, lähden huomen aamulla Chrisin kanssa Roueniin kun pitäähän vähä Normandiaakin nähdä ja pieni viikonloppubreikki Pariisin ihmisvilinästä rentouttaa varmasti :) 

Tänne kuuluu loistavaa, aurinko paistaa ja huomiseks luvattu upeeta säätä näiden sateiden päätteeks. Mä olin eilen ja tänään salilla ja mul on paikat vähä kipeenä jostai 150 punnerruksesta ku tehtii niitä culture psyhiquessa ja hyvä jos pystyn nauraan huomenna tän päiväsen abdos-tunnin jälkeen hihh :)

Tänää oon muute auttanut kahta kaveria koulujutuissa. Zahia pyysi mua kääntämään yhden artikkelin englannista ranskaks hänelle, ei siis sananmukaisesti kääntää mut pääideat ym kääntää. Ranskalaisten englanninkielen taito kun on tunnetusti aika olematonta... Vastapalvelukses Zahia lupas lukea läpi mun dossiereja mahdollisten ranskan virheitteni vuoksi ja kutsu myös mut kotiinsa syömään :) Autoin myös iltapäivällä Edithia suomen kielen syntaksissa, kun tosiaan Edith nauhoitti mun puhetta suomeks ja nyt tutkii mun lauserakenteita ym nii mun piti kertoo et onks tää sana akkusatiivi, partitiivi vai mikä muu näistä 15 sijamuodosta... Havahduin, kuinka huonosti muistan suomen sijamuotoja! Mut aika mielenkiintosta huomata, miten vaikeaa ja mielenkiintoista suomi on :)

Nyt lähen Oscarin luokse illalliselle, Charlotte ja Laura on tulossa myös. Ja huomen aamulla pirteänä sitte junalla Roueniin, en malta odottaa! :)

Rouen kartalla
Bisous et bon week-end!!! :)

Mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti