tiistai 12. huhtikuuta 2011

Dîner avec des amis

Coucou! :)

Mun mielestä yks kivoin tapa viettää aikaa täällä Pariisissa on dîner avec des amis, illallinen ystävien kanssa. Toisinaan on hauskaa kokkailla yhdessä jonkun luona ja viettää rentoa iltaa pöydän ympärillä herkutellen, toisinaan taas on ihanaa istua ravintolan tunnelmalliseen pöytään ja nauttia jonkun muun loihtimia annoksia. Mulle ruoka on elämän tärkeimpii nautintoja, syöminen on mulle monesti päivän kohokohtia. En oo antanut mun erikoisruokavalion häiritä tippaakaan tätä nautintoa, vaikka monen mielestä jäänkin paljosta paitsi kun missaan leivät, croissantit, pain au chocolat, kakut, baguettet, pitsat, pastat yms yms muut täällä, mutta kaikkihan on vain kiinni omasta asenteesta (hihh mun on helpompi pysyä hoikkana kun suurin osa herkuista on kielletty). Kyllä keliaakikkona löytää ravintoloista hyvin juttuja ja ystävien kans kun ollaan kokkailtu niin on löydetty aina gluteeniton vaihtoehto :)

Dîner au resto

Torstaina herkuteltiin Emman synttärien kunniaks Bistrot des Vignes'sa. Huvittavaahan on, että mä muistan aina tottakai tosi tarkkaan pyytää annokseni gluteenittomana... Ja kun tilasin légumes farcis, täytetyt vihannekset, niin mieleeni ei tullut varmistaa, että eihän siinä ole lihaa. No hihh mun ilme oli varmaa hyvä kun olin ottamassa ensimmäistä suupalaa ja sieltä täytteestä paljastu lihaa! Onneks siel ravintolassa oli tosi ystävällinen palvelu, ne toi mulle pian uuden annoksen, turskaa, ja pahoittelivat viel et jouduin odottaan. Ruoka oli tosi hyvää :)

alkuruuaks aspargus- parsaa.

Daniel, Chris, minä ja synttärisankari Emma


 Dîner chez mon ami

Reilu viikko sitten perjantaina Oscar kutsui mut kotiinsa illalliselle. Oscar oli miettinyt kivasti etukäteen et millasta ruokaa kokkais vieraille, sellasta joka sopii kaikille: saumon avec des légumes

Laura ja Oscar kokkaamassa keittiössä

nam!



mä, Charlotte ja Laura

Jälkkäriks meillä oli du fromage et des fraise. Opin Charloten poikaystävältä Manulta, miten ainakin Etelä-Ranskassa syödään mansikoita: punaviinin kanssa! Kuulemma erittäin hyvää... Itsehän en juo ollenkaa punaviiniä, joten multa jäi se kokeilematta sit. Nii oon tosiaan viettänyt melkein vuoden Ranskassa ja en siltikään juo pisaraakaan punaviiniä vielä....


mansikkaa punaviinillä

Oscar loihti meille mojitot :)

Ja ainiin muotipäivitys tuolta kyseiseltä perjantai-illalta (tää on mun tällästä bloggailukokeiluu hehe). Charlotte otti musta sen verran kuvii perjantaina, että laitan ne tänne. Oon ihastunut ruskeaan värimaailmaan ja vaatekaappiin tullut hankittua paljon kaikkea ruskean eri sävyjä tän kevään aikana.

Canal St Martin, Oscar asuu ihan ton lähellä

takki Vero Moda- paita H&M- huivi & laukku Vuitton- vyö Burberry- reisitaskuhousut H&M- bootsit Annelin Kenkä



Mun illallinen tänää ei ollut dîner avec des amis vaan toute seule. Tähän iltaan sopi mainiosti take away-sushi, jonka herkuttelin yksin kotona Clara Shelleriä katsellen! Mutta tärkeämpää kuin itse ruoka on hyvä seura! :)

Bisous à demain!

Mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti