maanantai 25. huhtikuuta 2011

Lido cabaret et samedi soir

Bonsoir! :)

Avaudumpa teille Champs-Élysées'n Lido cabaret show'sta, jossa olin porukoitten kanssa lauantai-iltana. Olimme ostaneet hyvissä ajoin etukäteen liput dîner spectacle eli illallinen + show-paketti. Porukoilla oli soirée panache-menu (à 165e) ja mulla menu végétarien. Yhteensä show ja tämä dîner maksoi n.500e kolmelle hengelle eli aikas hinnakasta... Rahoille odottettiin siis vastiketta :)

Tälläinen oli illan asuvalinta:
mekko ja hiusrusetti H&M - kengät Bershka
lähdössä porukoitten hotellilta


Ihmiset oli pukeutuneet (suurin osa) ihan tyylikkäästi, mutten siinä meidän edessä sisään jonottaessa oli kyllä hyvin kirjava seurue :D Mies shortseissa ja t-paidassa. Kaksi naista, joista toisella oli niin avara kaula-aukko, että rintsikat näkyivät melkein kokonaan, toisella naisella oli paksut sukkahousut (+30) puutarhatyökenkien kanssa ja samettimekko, josta repsottivat henkarilaput ulkopuolella. Kesken jonotuksen sen seurueen mies häipyi hetkeksi jonnekkin (läheiseen miesten vaatekauppaan oletettavasti), koska kun hän palasi niin hänellä oli päällään pikkutakki. Tämän shortsiasun ja tennarien kanssa :D Meillä oli vähän hupaisaa kun katseltiin heitä...

Jonottaessa ei mennyt kauaa, ehkä n.10 min. Kun meidät ohjattiin pöytäämme, kello oli aika lailla tasan 19. Pöytä oli hyvällä paikalla aika lähellä lavaa. Paikathan tuolla Lidossa menee niin, että mitä kalliimman menun ostaa niin sitä paremmat paikat, meidän menut oli toiseksi halvimpia. Tarjoilija, joka meidät oli ohjannut pöytään, vaikutti hirveen nuivalta... Se toi meille menut ja sanoin heti selkeällä ranskan kielellä, että mulle oli tilattu gluteeniton kasvismenu. Se tarjoilija vain osoitti mulle listaa ja häipy. Siinä listalla ei tietenkään ollut mitään siitä mun menusta ja huokailin, että kivaa nyt joudun taas vääntään rautalangasta mun ruokavalioni. Siinä sitten istuttiin pöydässä ilman mitään juotavaa ja odotettiin. Odotettiin... kukaan muu tarjoilija ei pysähdy, ei tervehdi, olemme näkymättömiä. Menee puoli tuntia. Alkaa ärsyttää, on kauhee jano, koska ulkona on ollut helle eikä kukaan tuu kysyyn mitään juomatilausta tai tuo meidän pakettiin sisältyvää puoltatoista pulloa samppanjaa. Meidän viereisessä pöydässä oleva seurue on jo syönyt alkuruuat. Toiset vieressä saa jo pääruuat. Meitä paljon jälkeen tullut seurue saa jo juomat pöytään. Alkaa suorastaan raivostuttaa, pysäytämme jonkun muun kun meidän tarjoilijan (koska meidän tarjoilijaa ei näkynyt missään) ja pyydämme, että tulisivat ottamaan juomatilauksen edes sekä tivaamme, että miten voi kestää näin kauan, ollaan odotettu jo TUNTI. No vihdoin joku tulee ottamaan juomatilauksen, mutta senkin jälkeen joudutaan odottaan ainakin 10min ennenkun ne juomat tulee. Kun se tarjoilija tuo ne juomat niin me alettiin taputtaa käsiä ja huudettii että wowww finally. Onneks sillä tarjoilijalla oli huumorintajua... Mutta ihan käsittämätön huonoa palvelua, ei oo missään ollut noin huonoa ja olematonta palvelua.... ja vielä miettii et maksettiin siitä 500e.Ruoka sen sijaan oli tosi hyvää ja sain kuin sainkin mun gluteenittoman kasvisruokamenun :) Show alkoi 21.30 ja siihen mennessä oltiin sit syöty kaikki 3 ruokalajia. Tykkäsin tosi paljon show'sta! Siinä oli hieno intiatyylinen osuus, jossa oli kaikkia vesielementtejä. Tanssiesitysten välissä oli muutamia kevennyksiä, mm. koomikko, voimistelija, luistelija... Esitys kesti vajaat 2 tuntia. Tanssijoilla oli paljon paljon enemmän päällä kuin Crazy Horsen cabaret'ssa. Olin Heidin kanssa katsomassa Crazy Horsen pari vuotta sitten, ne oli siinä melkein koko ajan lähes alasti. Lidon puvut oli upeita ja niitä oli ilo katsella! :) Dîner ei pitänyt nälkää kauhean hyvin, sillä mun porukat meni brasserieen syömään toastit sen jälkee ja mä tulin nopeeta haukkaan leivät kotiin ennen pippaloihin lähtöä.


mun alkuruoka: vihannessalaatti

herkullisia kasviksia

porukoitten pääruokana kalaa

mun jälkiruoka. Oli ainakin varmasti gluteeniton! :)
Mutta olipahan kokemus toikin! En kyllä suosittele ottamaan missään nimessä tonne dîner spectacle-pakettia. Ai niiin paras juttu: tilattiin ruuan kanssa pullo valkoviiniä. Arvatkaa vaa paljo se makso!!!!!! 70 EUROA :D :D omg.

Mun ilta jatkui ton Lidon jälkeen niin, että kun olin käynyt syömässä kotona, niin lähdin Frédérikan pippaloihin. Tapasin Frédérikan mun alakerrassa olevassa Lacosten liikkeessä torstaina kun olin siellä shoppailemassa maman kanssa. Kun mama sovitteli vaatteita niin mä juttelin myyjän eli Frédérikan kanssa, ei siis tunnettu aiemmin. Hän ihmetteli kun puhuin niin hyvää ranskaa ja kerroin, että asun tässä talon yläkerrassa ja opiskelen täällä. Hän antoi mulle puhelinnumeronsa ja ehdotti, että nähtäisiin, koska hänkin asuu ihan lähellä. No lauantaina kun menin hakeen porukoita hotellilta ennen Lidoon lähtöä niin Frédérika huomas kun kävelin niiden liikkeen ohi ja pysäytti mut siinä kadulla ja kutsui bileisiinsä. Annoin myös mun numeron hänelle ja hän tekstas mulle vielä osoitteen. Päätin, että tottakai meen käymään kun kerran ranskalaisiin kotibileisiin kutsutaan :) Menin sinne sitte 12 aikaan ja Frédérika oli kyl super kiva tyyppi ja samoin hänen ystävänsä. Hän asuu tässä lähellä hienossa kattohuoneistossa, oli ihanaa viettää iltaa isolla kattoterassilla, jonne näkyi muuten kauniisti Eiffelin valot :) Tarjolla juhlissa oli aitoa samppanjaa ja sitä meni monta pulloa. Mun lasi ei ehtinyt juurikaan koskaan tyhjentyä, mutta join aika paljon vettä, koska en halunnut olla epäedustava :D Yhteensä juhlissa oli vajaa 20 henkeä ja juttelin monien kanssa, kaikki olivat todella mukavia ranskalaisia. Ja kun aikaisemmassa kirjoituksessa dissasin ranskalaisten pukeutumistyyliä, niin tuolla juhlissa kaikilla oli kyl tosi ihania vaatteita ja asuyhdistelmiä :) Multa kyseltiin hirveesti Suomesta :) Opin myös tanssimaan paremmin kun tanssittiin monta tuntia peilin edessä ja tytöt opetti mulle koreografioita! :) Nähdään heti tällä viikolla uudestaan... Oli kyl niiiin kiva ilta :) :) Näin Chrisin viel yöllä kun lähdin juhlista joskus 3 jälkeen, kotona olin sitten 4 aikaan. Heräsin aamulla 9.30 ja menin viime yönä nukkuun vasta kahden aikaan, ihme duracell oon ollu :D Harmittaa kyl vähä ku kotiinpaluu lähestyy niin pian kun tutustuu uusiin kivoihin ihmisiin ja tietää, ettei kauheen kauaa oo enää tääl. Mut samalla ikävä Suomeen kasvaa ja kaipaan mun ystäviä Suomessa tosi paljon. Tänne Pariisiin onneks pääsee helposti lomaileen vaikka monta kertaa vuodessa että ei huolta :)

soirée chez Frédérika :)



Bisous!
Mimi

2 kommenttia:

  1. Aarh! Mä niin inhoan tuota epätietoista odottelua ravintolassa: onks meidät huomattu, onks meidän juomat/ruoat tulossa, missä kestää?! Ja te kun vielä maksoitte niin kalliisti, niin odottais saavan edes jonkinlaista palvelua! Mut onneks ilta päättyi sitten ihan mukavasti :)

    Olet ilmeisesti juuri huomaamassa asian, joka ulkomaanvaihdossa on ikävintä: paikallisiin tutustuu vasta, kun aika alkaa jo olla lopussa. Ei kannata kuitenkin murehtia, Pariisi kun ei katoa vaihdon jälkeenkään ;)

    VastaaPoista
  2. Sanna: Joo nimenomaan toi epätietoisuus siinä on rasittavinta. Ei pysty rentoutumaan siihen iltaan kun joutuu stressaamaan et huomaako kukaan tarjoilija missään vaiheessa. Mut show pelasti illan onneks :)

    Hyvä tiivistys tolle, mikä ulkomaanvaihdossa on ikävintä.. Nyt sen tosiaan tajusin viikonloppuna ja sitten harmittaa kun tietää et enää 3 viikkoa jäljellä. Hyvä kuitenki yrittää luoda noita paikallisia kontakteja, että sitten on hyvä syy palata aina uudestaan tänne ;)

    VastaaPoista