keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

Jupi ja Mimi- ekstra

Coucou! :)

Tän alkuviikon aikana olemme seikkailleet mm. Bellevillessa, joka sijaitsee Pariisin itäpuolella. Se ei ollut alueena mulle kauheen tuttu, mutta olin jo pitkään halunnut kiertää siellä mun Paris Michelin-oppaassa olevan kävelyreitin. Niimpä lähdimme sinne maanantaiaamupäivällä. Mulla oli tainnu olla mielikuvissa se kaunis Buttes Chaumont- puisto, jonka nimen olin kuitenkin sekoittanut Parc de Bellevilleen, joten suunnattiin siis tähän jälkimmäiseen hyvin paljon vaativattomampaan. Tulipahan sekin nähtyä ja nyt mul on siis vielä edes Buttes Chaumontissa käyminen! Jäätiin pois Bellevillen metroasemalla. Olin käynyt siinä aseman ympäristössä kerran Chrisin kans aiemmin, silloin oli lauantaipäivä ja se paikka kuhisi ihmisiä (lähinnä aasialaisia, tuntui kuin oltais tultu Bangkokkiin). Nyt siellä oli hiljaista ja melkein kaikki katua reunastavat aasialaiset ravintolat kiinni, koska ei ollut lounasaika. Vaikutti aika autiolta eikä kauheen kauniilta.



rue de Belleville

katutori. Ei mitään toripöytiä, kaikki vaan siinä maassa myynnissä.

parc de Belleville






Oli toi parc de Belleville tosi kaunis kaupunkipuisto, mutta oltiin kyllä ainoat turistit siellä. Vähän epämääräisen oloista porukkaa... siis vähänkö. Varsinkin kun käveltiin sieltä pois päin ja eksyttiin hetkeks kartalta, hmmm aikas erilaista Pariisia. En haluaisi asua siellä.


Ai niin joku tyyppi yritti muuten pölliä mun rakkaan Vuittonini kun olin menossa portaissa rer-junaan. Sen taktiikka oli koputtaa mun olkapäätä, tietenkin niin, että olisin kääntänyt katseeni sille puolelle mihin se koputti ja sitten se olis voinu pölliä mun laukun mun toiselta olalta, johon en olis katsonut. Mä satuin luuleen, et se oli Jetro, joka koputti mua, joten en kääntänyt katsettani - onneks! Kuulin vaan sitte Jetrolta, että mitä etkö huomannut miten toi tyyppi koputteli sun olkapäätä ja mittaili katseellaan sun laukkua. Mä kyl puristan aina tosi kivaa mun laukkua olallani, että aika kovaa saa riuhtaista, että sen sais siitä mukaansa. Mut joo, varokaa olalle hämäilijä-koputtelijoita!

Starbucksissa ollaan myös tietenkin käyty, näin kesäkuumalla mikä oiskaan parempaa kun raikas jäähilejuoma frappuccino! :) Ja tietenkin iltakuuden lähestyessä on mukavaa siirtyä happy hourseille, esimerkiks mun lähellä olevaan Lacombeen. Käytiin juomassa siellä parit coctail maison samppanjacoctailit, joissa tuli mukana karkkia. Maanantai-iltana käytiin syömässä perusranskalaissetit eli etanoita, les esgargots ja crème brûléeta Le jardin d'Artemis'ssa rue Mouffetardilla. Oli hyvää, vaikka taisi olla suklaamousessa pikkaisen gluteenia.



Lacomben happy hours

Le jardin d'Artemis

Ai niin, sain Jupilta ja Jetrolta ihanan tuliaisen:

pääsiäislimppu

gluteenitonta pääsiäislimppua!! Luksusta <3


Voisin kirjoittaa koti-ikäväpäivityksen joku päivä. Että mitä kaikkea on tullut ikävä tässä vaihdon aikana...

Takana on siis hauska ja vauhdikas alkuviikko! :) Huomenaamulla mun porukat tulee tänne ja luvassa mukavaa yhdessäoloa hyvästä ruuasta nauttien ja lauantai-illalle Dido-musikaali :) Ja tiistaihin asti luvattu 24/26 astetta, keskiviikkona tippunee 23.... Aijai!! KESÄ <3 Ja kun tuun Suomeen niin sielläkin on kesä. Fantastista.

Bisoussss

Mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti