sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Sunnuntai Champs-Élysées'llä

Coucou! :)

Santtu ja Mari tuli tänne eilen hieman ennen kahtatoista yöllä, oli kyllä niin kivaa nähdä pitkästä aikaa! :) Tuntu hassulta kun yhtäkkiä Santtu ja Mari vaa soittaa et me ollaa ny täs sun alaovella :D Nautittiin skumppaa, tuoreita mansikoita, macaroneja ja juustoja ja Chris hengas meiän kans hetken aikaa myös nii Santtu ja Mari pääsi heti virittään enkun kielen taitoaan. Toi alakerran valittajamummo hakkas taas mun lattiaan luudalla bang bang bang... :D :D  Mä sain ihania tuliaisia Suomesta (kiitos iskä ja äiti): Maraboun suklaata,  Vuohelan herkun tuoretta gluteenitonta leipää, Läkerol-pastilleja ja suomalaisen leffan Kohtaamisia. Tuntuu siis kun Suomi olisi tullut tänne Santun ja Marin mukana... :)

Mä kävin eilen metsästämässä jotain patjaa tänne, vaikka kyllä on monta kertaa testattu kolmen ihmisen kanssa nukkumista mun sängys et periaattees siihe mahtuis jotenkuten mut päätin etsii edullisen patjan. Go Sportista löyty 20 eurolla ilmalla täytettävä patja, johon ostin pumpun mukaan. Ei ollut kyl kauheen mukava peti nukkua, se piti ihan hirveetä ääntä ja nyt mun hartiat on ihan jumissa. Santtu otti musta salakuvan aamulla tosi kivaa:


Tänää mentii heti sunnuntaiaamun brunssille Lacombeen ja melkein heitin ruuat mun syliin ku oon sellane tunari mut onneks ne ei ehtiny kaikki tippuu maahan :D Oli herkulline brunssi ja jatkettii siitä Champs-Élysées'lle, missä hujahtikin helposti 5 tuntia shoppaillen. Käytiin myös syömäs Pizza di Romassa, Santtu söi päivän pastaa ja mä ja Mari alotettii suoraa jälkiruualla :)  Mä ostin henkkamaukalta pari kivaa paitaa ja rannekorun, joka ehti jo tippua mun kädestä. Zarasta ostin yhen mietelausetopin. Mari teki paljon  löytöjä ja Santtu löysi yhen paidan. Mun tietääkseni muualla Pariisissa ei oo kaupat auki sunnuntaisin, et Champs on ihan poikkeus. Siel olikin kyl paljo porukkaa liikkeellä :)
mun talon sisäpihalta

Mari löysi laukun Naf Nafista
Riemukaari

Tunttu
Pizza di Romassa
tässä näkyy mun uudet hiukset
shoppailukierros on päättynyt
bongattiin ilmalaiva, jota ihaillaan parhaillaanki mun ikkunoista :D


Nyt ollaa lähössä kohta syömään italialaisee :) Huomenna nuoripari suuntaa Eiffelille mun ollessa koulussa ja muuten ei olla vielä suunniteltu ku Disneylandis käyntiä ja Louvrea.

Mitäs mun viikkoon muuten.... :) Tähän viikkoon paljon laiskottelua ja rentoilua. Torstaina en vaa jaksanu mitenkää herätä aamulla kouluun, joten nukuin pitkään ja menin salille. Perjantaisin mulla ei oo koskaan koulua, joten vietin koko aamupäivän salilla ja siivosin ja tein koulujuttuja. Illalla kokattii perinteistä risottoa ja alotettii katsoon Out of Africaa (Minun Afrikkani) mut se oli vähä tylsä niin ei jaksettu katsoo loppuun asti sitä. Lauantaina mun vuokranantaja tuli käymään aamulla, tää 23-vuotias tyttö, jota en oo koskaa aiemmin tavannut (hänen äiti on hoitanut kaikki hänen puolestaan). Mun vuokranantaja vaikutti tosi mukavalta ja sil oli mukana kaveri, joka haluais muuttaa tähän mahdollisesti mun jälkeen nii mä sit alustavasti sovin jo sitä mun poismuuttopäivää, se ois siinä toukokun puolivälissä sitte Suomeen paluu. Apua en halua, että aika menee nopeasti kumpa menis oikein oikein hitaasti! Sit vähä kiertelin les Hallesis illalla kun hain sen patjan ja ostin samalla farkut henkkamaukalta. Kävin myös Chrisin kans syömässä sushia ennen Santun ja Marin tuloa. Sellasta tänne, nyt rupeen valmistautuu meidän dîneriä varten :)

bisous bon dimanche et à bientôt! :)

Mimi

ps. Päivän paras juttu: mä näin Zarassa yhellä norjalaistytöllä samanlaisen koiran ku mulle on tulossa, oi se oli niiiiiin suloinen vuoden ikäinen Luna-niminen koira ja otin siitä kuvia. Laitan ne myöhemmin tulossa olevaan Pariisi ja koirat-päivitykseeni :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti