torstai 24. maaliskuuta 2011

Aurinkoa, englantia ja pyttipannua

Coucou! :)

Täällä senkun ihanat ilmat jatkuu, tänään tarkenin ihan oikeasti t-paidalla ulkona! Mä oon vähän kipee, mulla on 3 antibioottikuuria menossa samaan aikaan, että ei nyt pisaraakaan alkoholia 8 päivään ja muutenkin otan vähä rauhallisemmin. Oon käynyt nyt innolla salilla ja koittanut keskittyä koulujuttujen tekoon :) Kahden viikon päästä on eka tentti, mutta onneks se on sellane soveltava, ettei tarvii stressaa valmistautumisessa... Ja eihän tässä oo kun muutama viikko kahden viikon kevätlomaan :)

Eilen vietin iltapäivän Tuileries'n puistossa. Yks pariisilaine poika pyys mua hengaan sinne, joten päätin hyödyntää tilaisuuden puhua ranskaa vaikken itse tyypistä ollutkaan kiinnostunut! Mä en tällee yleistäen tykkää kauheesti ranskalaisista pojista, niinku ollenkaa. Tiedän, että jokainen on yksilö mutta... niin jotenki ihan muunmaalaiset on enemmä mun tyylisii ihmisinä. Halusin nyt rupatella niitä näitä ranskaks muutaman tunnin ihan kaverimielessä ja oli iha mukava iltapäivä. Mulla kun on mennyt aikas enkkupainotteisesti tää kevät, mutta toisaalta hyvä tasapaino kun syksyllä puhuin niin paljon ranskaa :) Vaikka ranskaahan oon tänne tullut oppimaan! Kyllähän nytki käytän paljon ranskaa; koulussa aina tunneilla ja koulukaverien kanssa ja ranskankielisten ja ranskalaisten ystävieni kanssa sekä kaikkialla täällä asioidessani ja liikkuessani. Mutta niin kun ihmiset, joiden kanssa eniten täällä viettää aikan on enkunkielisii, nii väistämättähän sillon käytän sitä eniten. Nään uniakian englanniks! Toisaalta erittäin hyvä mulle ku mulle se ranska on vahvempi kun enkku niin enkun taidot on kehittynyt valtavasti täs paris kuukaudessa. Ja opin hienon jenkkiaksentin, toivottavasti! :) Mut tosi kiva ollu huomata kyl et sekä ranska että enkku on nyt aktivoituneet mulle tosi voimakkaasti, pystyn toimiin näillä molemmilla kielillä missä vaan tilanteessa eikä jännitä yhtään puhua. Huomasin vaa tuol Berliinissä kun yritin saksaa puhua (oon tosiaa lukenut sitä ala-asteelta asti ja sijaistanukki sitä lukios) nii tuli vaan ranskaa tai enkkuu mieleen, hankalaa saada mieleen vahvasti kolmas kieli heti. Vaatis enemmän aikaa... Ruotsi on mun seuraava missio vahvistaa! :)

Nyt pitää mennä nukkumaan... Tänää päivä hujahti klo 9-16 luennoilla ja sitten tein Chrisin kanssa mulle enkunkielistä CV:ta ja työhakemusta ja treenattiin Chrisin ranskan kokeeseen. Mä kokkasin pyttipannuu aux légumes (parsakaalia, papuja, munakoisoa ja paljon sipulia!) ja pistin Chrisin tutustuun suomalaiseen ruokaan...  jos nyt mun tekemä pyttipannu laskettais sellaseen kategoriaan :D Mä en muuten osaa vieläkään käyttää mun uutta kameraa kunnolla, pahoittelut huonosta kuvalaadusta, vika on käyttäjässä.





Bisous bonne nuit! :)

Mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti