perjantai 4. maaliskuuta 2011

Printemps

Salut! :)

Täällä on nyt ihan oikeasti KEVÄT. Huomasin aamupäivällä mun kaverin Lauran facebookpäivityskuvan Luxembourgin puistosta, jossa oli kukkiva puu. Sitten kun lähdin iltapäivällä hemmotteleen itseäni kasvohoitoon, näin matkalla samanlaisen ihan itse:

Pariisin kevät
Kohentaa siis mielialaa huomattavasti toi jatkuva auringonpaiste! On ollut ihan luksusta olla täällä tammikuusta lähtien kun täällä on nii paljon enemmän valoa kun Suomessa, päivät on pidempii ja energiaa on enemmän. Ja on ollu tosi lämpimii päiviiki jo :) Ja ihanaa kun kevät on nyt virallisesti alkanut (kun kerta on kukkia!!) Siispä nyt mun spotifyn soittolistan ykkösenä soi tää kaunis Jacqueline Taïebin biisi Pariisin keväästä:



Eilen mä näin muuten mun saksalaista kaveria Nikolausta, joka oli viime lukuvuoden Suomessa Erasmusvaihdossa ja tein sillon hänen kanssaan saksaksi kielikeskuksen ALICE-kurssin. Nikolaus oli Pariisissa lomalla kavereittensa luona ja oli hauskaa vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia Erasmusvaihdosta. Käytiin juomassa teet Mouffetardilla terassilla auringonpaisteessa ja sit viel kaakaot Starbucksilla. Nikolaus antoi muuten parhaan vinkin mulle itse erasmusvaihdon jo kokeneena, että kannattaa nyt matkustella tosi paljon eri paikkoihin. Koska koskaan elämässä ei tuu oleen niin paljon aikaa kun vaihdossa :D Pitää varmaan paikkansa, koska täällä todellakin on aikaa tehdä kaikkea kivaa ja matkustaa, nauttia elämästä täysillä. Suomessa mun kalenteri on aina niin täynnä ja jos pitäis varata kasvohoito nii ois kauhee sumpliminen et millon sinne ehtis mennä. Täällä taas voi olla et hei mitäs kivaa tekis tänää ja elämä on leppoisampaa ja huolettomampaa :)

Mä oon vähän flunssanen ja en oo päässy siks salille. Päätin tänää viettää hemmottelupäivän ihan itseni kanssa, koska tääl on helposti koko ajan vaa menossa ja nään joka päivä ystävii ni välil pitää muistaa pysähtyy nauttiin ihan omasta ajasta. Mulle oma tila on tosi tärkee juttu, siks en vois kuvitella asuvani täällä mitenkää muuten kun yksin. Mutta mikä parempi tapa rentoutua kun mennä kauneushoitoon... :) Mä googlailin sitte Pariisin kauneushoitoloita, niitähän täällä riittää ja valitsin nettisivujen perusteella sellaisen pienen paikan 17. kaupunginosasta Rome-metroaseman vierestä kun Beauté des Dames  (www.beautedesdames.com). Soitin ja sain ajan kasvohoitoon jo tunnin päähän. Se paikka oli todella viihtyisä ja omistaja kyseli multa kauheesti Suomesta (mm. Suomen taloustilanteesta ja säästä :D) ja toivotti lämpimästi tervetulleeksi ja kiitteli et oon valinnu kyseisen paikan. Se itse kasvohoito määriteltiin mun ihon mukaan. Mun iho on ainaki kärsinyt tästä ilmaston muutoksesta kun täällä on niin erilainen ilma kun Suomessa. Tätä myös siel hoitolassa mulle selitettii, että monesti iho reagoi just tollasii ilmaston muutoksii voimakkaasti ja stressihän ei tietenkää parannna asiaa. No vajaan puolentoista tunnin kasvohoito teki oikeesti ihmeitä ja rentoutti ihanasti. Siihen kuuluu hartioiden ja kasvojen hieronnan lisäks käsihieronta :) hoidossa käytettii tunnettuja ranskalaisii Mary Cohr- tuotteita. Hintaa sille kerty 57e, mikä on hieman edullisempi ku Suomessa oon tottunu maksaan. Kiitos paljon iskä! <3 Mukaan ostin myös Mary Cohrin kosteusvoiteen ja sain myös erilaisii näytepakkauksii ja esitteitä :) Saan myös ilmaisen meikkauksen kun haluan :) Eli lämpimästi suosittelen tota paikkaa jos haluaa laadukkaan kasvohoidon! Myöhemmin meen testaamaan sinne épilation eli karvojen poistoa.


Tuolta pois kävellessä poikkesin marchén kautta, joka on siis ihan täs mun kodin lähel avenue des Ternesin kupeessa. Se on tosi pieni tori ja tykkään sen rauhallisesti tunnelmasta. Ne myyjät vaa huutaa koko ajan niiden tarjouksiaan :) Noi torin tuotteet voittaa kyl mennen tullen Carrefourin valikoiman tuoreudellaan ja laadukkuudellaan eli aina kun vaan mahdollista käyn hakemassa tuolta mun vihannekset, hedelmät, marjat ja salaatit. Siellä myydään myös mm. tuoretta kalaa, lihaa ja juustoja.

marché


en voinut vastustaa kiusausta ostaa näitä 3 rasiaa :)


varmasti tuoretta salaattia

hedelmiä
Kävin hakemassa myös iltaa varten minipullon valkkaria ja vähän macaroneja :) Ajattelin katsella salkkareita youtubesta ja tänää tuli myös postissa uusi Cosmopolitan :) Huomenna herään ajoissa tekemään koulujuttuja ja myöhemmin päiväl kirjoitan Timean kanssa yhtä esseetä, sunnuntaille on myös luvassa parityöskentelyy etnolingvistiikan työtä varten. Lisäks maanantaita varten mun pitää lukea yks romaani. Mut äsken kokkasin salaattia (oon hulluna erilaisiin salaatteihin) ja en keksi parempaa tapaa nauttia vadelmia kun fromage blancin ja vaahterasiirapin kera. Mulla menee sellane iso purkki fromage blancia (sellaista maustamattoman jogurtin tyylistä) parissa päivässä, syön sitä ihan jokainen aamu ja usein välipalaks.

mozzarella-avokadosalaattia

fromage blanc et framboises avec sirop d'Èrable

macaroneja

Kotimatkalla kasvohoidosta muuten pyörähdin Naf Nafissa ja sieltä löytyi tälläinen ihana, niin mun näköinen kaulakoru :) Kaipaan heppoja ja ratsastusta.

mun uusi koru :)
Bon vendredi à tous! :)

bisous,

Mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti