keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Matkustusintoilua ja kampaajakäynti

Bonsoir! :)

En oo unohtanut mun blogia, vaikken oo kiireinen ollutkaan mut mulla oli vähä teknisii ongelmii saada kuvii iphonesta koneelle :D Yleensähän en kauheesti kuvaile tolla iphonella, mutta aina jos oon bilekuteis liikkeel nii kamera ei mahdu pikkulaukkuun ja sillon kuvaan iphonella, mikä näkyy tietty kuvien tasossa (käyttäjän vika :D). Mun pitäis käydä joku kameran käyttökurssi oikeesti..

Viikonloppu meni tosi kivasti, lauantai-illan ravintolasta tarkempi päivitys alapuolella :) Estelle's Cafésta jatkoin Emman kanssa takas Bastilleen, jossa käytiin muutamilla coctaileilla sellaises paikas kun L'an vert du décor, jossa oli aivan ihana drinkkilista! Join sinistä samppanjacoctailii, ihan sairaan söpön näköinen ja siin tuli mukana vaahtokarkkeja :) Daniel liitty myös meidän seuraan ja mentiin kolmisin sit Emman toiveesta sellaiselle klubille 19.kaupunginosaan kun Bizz'Art. Siellä soi pääasiassa soulmusaa ja vähä hiphoppii, rnbtä. Tosi erilainen paikka et kokemuksena  mielenkiintonen, klubi oli aika pieni mut täynnä väkee, ei pahat jonot ja 10e sisäänpääsy :) Mulla oli huonot kengät jalassa, joten väsähdin jo kolmen jälkeen ja lähdettiin. Emma ja Daniel järkkäs mulle onneks taksin ja pääsin hyvin kotiin :) (taksin saaminen aamuyöllä ei oo helpoin juttu täällä...) et oli hauska ilta! :) (vaikka ehkä se soul ei iha mun favoritemusaa ookkaa).

Sunnuntain mä otin iisisti vaa kotona astumatta jalallanika ulos, katselin vaa Clara Shellerii dvd:ltä ja tein vähä koulujuttuja ja kokkasin kasvispyttipannuu. Juttelin myös skypessä mun pikkuveljen kanssa, Santtu tulee tänne mun luo tyttöystävänsä Marin kanssa lauantaina!! Jee! :) Sit lähen Santun ja Marin kaa samaa matkaa kentälle ens viikon torstaina, tosin mä en lennä niitten kaa Helsinkiin vaan Berliiniin :) Mulla on siellä treffit rakkaan ystäväni Saaran kans, tiedossa siis ihana viikonloppuloma kaupungissa, jossa en oo koskaan aiemmin käynyt :) Varasin muuten Charloten kanssa neljän viikon päähän junaliput Amsterdamiin, jonne mennää myös tälläiselle viikonloppulomalle. Damin liput makso menopaluu 120e ja se junamatka sinne kestää vähä päälle 3h. Berliinin Airfrancen lennoista maksoin n.130e. Mut kaikkii ihanii juttui tulossa, oon niin innoissani! :)

Mä rakastan matkustamista. Vaikka oonkin nyt koko ajan ulkomailla, niin silti on sellane hirvee palo nähdä kaikkia uusia paikkoja ja reissata. Mulla on ollu sellane palo sisällä siittä asti kun tehtiin eka Etelän reissu kun olin 7-vee. Oon tosi onnekas kun siitä lähtien oon päässyt joka vuosi jonnekkin, mitä vanhemmaks tullut niin aina vaan useemman kerran vuodessa ja viime vuonnahan olin melkein koko ajan matkalta tulossa tai matkalle lähdössä ennen tätä vaihtookin... Matkustus on mulle elämän tarkotus ja jaksan aina innostua uudesta reissusta :) Eka vaihtopuolisko meni tähän ulkomailla asumiseen sopeutumisessa mut tammikuusta lähtien Pariisi on tuntunut niin kodilta, että välil ihan hirvittää ajatus Suomeen paluusta, vaikka tottakai rakastan mun elämää Suomessa. Ennen kaikkea siellä on ystävät ja perhe, mutta ajatus ulkomailla asumisesta ei tunnukkaa enää yhtää niin kauhealta tai vieraalta.. Taitaa mun sydän jäädä maailmalle, vaikka koti on Suomessa :)

Eilen muuten menin kampaajalle!!! voi apua mua jännitti ihan kamalasti. Taustana voin kertoo, että käyn aina samalla kampaajalla (Cime Hair Designissa maailman parhaimmal kampaajalla Saijalla) ja olin ihan tosissani harkinnut Suomessa poikkeamista kevään aikana ihan vaan hiusteni takia :) Saijalle on helppo mennä kun ei tarvii sanoo tai toivoo mitään mut lopputulos on aina hyvä ja oman näköinen :) Mun hiukset on myös melkosen huonokuntoiset blondauskierteen jäljiltä, joten pelotti ihan senki takii tääl mennä. Vähän niiku joku hammaslääkärikammo mennä vieraalle kampaajalle. No päätin sitte eilen et tänään meen, herkuttelin eka ihanan lounaan kantapaikassa yliopiston vieres Satun ja Miinan kanssa. Sit menin täs mun lähellä avenue Mac-Mahonilla olevaan iha vaa sattumalta valitsemaani Angelo Capelli-nimiseen kampaamoon kysyyn aikaa, ja sain ajan jo tunnin päähän. Täällä on enemmän sellaine tapa et marssitaa vaa suoraa kampaamoon ilman mitään ajanvarauksia, osaan ei voi edes varata aikaa. Sama systeemi osal kauneushoitoloita, mut kannattaa pelata varman päälle ja varata aika jos ei tiedä paikan käytäntöä. Oon myös kuullut, et joissain paikoissa eri tyypit värjää sun hiukset ja eri tyyppi pesee ja eri tyyppii föönää jne, mikä ei musta kuulosta kauheen kivalta meiningiltä, joten siks valkkasin tollasen pienen kampaamon :) Mun kampaaja Brigitte oli superystävällinen ja kivan oloinen heti, mut en ollu tosiaan kattonu yhtään mitään sanastoo ennen sinne menoo tai miettiny muutenkaa mitä sanoisin... Yritin sit vaa selittää et joo samanlainen väri hiuksiin ja ei missää nimes mitää punaseen viittaavaa sävyy (inhoan punaista) ja hän vei mut sit katsoon värikarttoja, joista valitsin mun mielestä kivoimmalta näyttävimmän värin (ihan kun jotai ymmärtäisin niistä, mun on vaikee hahmottaa et miltä ne värit näyttäis mun päässä) Väristä tulikin tosi kiva ja hän laittoi sen koko päähän, tää on nyt aika samanlainen ku ennenki :) (ottaen siis huomioon et mun edellisestä käynnistä Saijalla on yli 3 kuukautta sen normaalin 6 viikon sijaan nii se väri oli ehtiny vähä haalistuun) Mutta sitten voi huh huh, leikkaamisosio! Kun Brigitte kysyi, et millainen leikkaus nii sanoin et coupez un peu, leikatkaa vähän :D Vähän juuu. Katselin siinä sitten kauhuissani ja maha kipristellen, miten ne sakset viuhu vaan nopeesti ja mun hiuksii lenteli lattialle, laitoin sit silmät kiinni kun aattelin, etten muute selviä järkytyksestäni et multa leikataankin beaucoup de cheveux. Brigitte oli nii iloinen ja puheli mulle koko ajan kaikkee, et siihe välii vaa sanoin et älä leikkaa liian lyhyeks ja hän oli et nyt tulee hieno look, samanlainen kun hänellä (mikä muuten oli hieno). Sit ku mun hiukset oli föönätty nii näytti oikeesti hyvältä!! :) Päätin sitte, että tää on ny mun pariisilook. Uudet hiukset ja uusi elämä :D Itellehän hiusten leikkaus tuntuu radikaalilta muutokselta, mutta ei kukaa tuijottanu mua mitenkää enempää koulussa tai ees välttis huomannu mitää eroo. Ne kaverit, ketkä nää on nähny nii kehu :) Toi lysti makso n.82e euroa ja lisäks ostin sit siihe päälle shampoota yms. Désolée, ei oo vielä laittaa kuvia hiuksista mut enköhän huomenna laita :) Millasia kokemuksia teillä on kampaajalla käynnistä Ranskassa? :)

Olin tänää Chrisin kans Luxembourgin puistossa hengaamassa, koska oli aivan ihana ilma ja nahkatakki tuntui olevan ihan liikaa siinä auringonpaisteessa. Mun tavoite oli nähdä paljon kukkia ja tässä mun löydöt sieltä:


Ja siellä oli paljon porukkaa nauttimassa upeasta säästä...

Jardin du Luxembourg
Mulla oli tänää muuten enkun koe! :) Siinä oli luetunymmärtämisteksti suomalaisen koulujärjestelmän parhaudesta :D ja esseen aiheena pohtia ranskalaisen koulujärjestelmän ongelmia ja et mistä Ranska vois ottaa mallii Suomelta siinä, aika hauska :) edelleenkin voin mainostaa miten jäätävä enkun kielen taso tääl on porukalla yliopistolla. Tuntuu kun ois paluu omille yläasteen tai lukion enkun tunneille...

Aurinkoista viikkoa sinne, kirjoittelen taas pian.

Bonne nuit et bisous,

Mimi


 ps. äänestäkää vielä huomisen ajan tossa sivun reunassa mistä aihepiiristä  haluaisitte lukee enemmän, otan ne kevään aikana huomioon kun kirjotan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti