tiistai 28. syyskuuta 2010

Jos vihdoin alan parantuun :)

Salut! :)

Tänään oli taas kiva koulupäivä, tutustuin yhteen kivaan itävaltalaiseen tyttöön, joka puhuu  hyvin ranskaa. Käytiin ihanalla sushilounaalla :) Täällä sushi on tosi halpaa verrattuna Suomeen, n.12 eurolla saa pikkusalaatin, misokeiton ja runsaasti makeja, mulla jäi 8 makia syömättä kun en mitenkään jaksanu niin suurta määrää :D Sushin ystävälle Pariisi on unelma.. On kokonaisia katuja täynnä japanilaisia, valinnanvaraa riittää :)

Mul alko tänää sellane kurssi kun Langue et société, ja huomasin ekojen minuuttien aikana, että en kyllä haluakaan ottaa sitä kurssia kun se on melkein samanlainen kun mulla just sitä ennen oleva sosiolingvistiikka. Niin sit istuin kaks tuntii yrittäen saada ajan jotenki kuluun :D Laskeskelin, että saan nyt kertyyn yhteensä 25 opintopistettä mutta eihän se niin justiinsa oo. Hommaa riittää ihan kiitettävästi noissakin kursseissa jo, kun pitäis ehtiä lukea ainakin 20 eri kielitieteen kirjaa tässä 8 viikon aikana plus tehdä yks iso ryhmätutkielma ja lisäks ehtii omaksuun tunnilla opetetut asiat. Opettajat on onneks tosi mukavia (en oo muuten nähny yhtää miesopettajaa) ja tietää hirveesti alastaan.  Tunneilla kaikki oppilaat istuu hiljaa ja kiltisti ja seuraa oikeesti aktiivisesti opetusta, vastaa opettajan kysymyksiin ja esittää myös tarkentavia kysymyksiä. Muhunkin taitaa tarttua tääl paljon ahkerampi asenne :) Outoo on vaan se, et jotkut luokat on nii pieniä et viimesenä tuleva(t) joutuu istuun lattialle :D

Kävin myös tänään sillä samalla ranskalaislääkärillä kun pari viikkoa sitten. Soitin kolmelta ja sain ajan jo puolentoista tunnin päähän. Oon vaa ihmetelly kun oon ollu yli 4 viikkoa kipeä ja torstain jälkeen tää tuntu vaan pahenevan, eikä kaks aikasempaa antibioottia ollu auttanut mut joo nyt sain kunnon lääkkeet niin enköhän tän kuurin jälkeen parane täysin :) Se lääkäri oli näköjää kirjottanut reseptille tuplana molemmat mulle määrätyt lääkkeet (huomasin sitten kun hain apteekista). Ja erilaista Suomeen on myös se, että kun kävin täl yksityisel vastaanotolla niin se käynti maksetaan suoraan lääkärille joko käteisellä tai tsekillä. Niin ja ei varmaan ketään yllätä, et potilastiedot ym arkistoidaan ainoastaan paperille, tietokonetta ei tarvii mihinkää :D


Huomenna mulla on koulua vaan 9-10h30, kun toinen tunti on alkaa vasta lokakuussa :D Lähen Satun kanssa shoppaileen mulle ratsastusvarusteita Montparnasseen ja sitten käyn ilmottautumassa mun tulevalle tallille. Perjantaina alkaa sit se itse kurssi :) :) Ihanaa... Löysin mun läheltä uimahallin, jossa alan käydä heti kun paranen (ostin jo "hienon" uimalakinkin sitä varten, täällä kun ne on pakollisia.. :D)


à bientôt! :)
bisous
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti