lauantai 25. syyskuuta 2010

Teknoparaati ja teknisiä vaikeuksia

Bonjour! :)

Miten Pariisi voikaan muuttua yhdessä päivässä aivan toisennäköseks! Täällä on se parasta, että vaihtamalla vaan arrondissementia pääsee aivan toisennäköseen maailmaan (verrataampa nyt vaikka "sivistynyt" St Germain-des-Près ja "railakkaampi" Montmartre tai 20.arrondissementin graffitit ja "ghettomeno" ja la Défensen pilvenpiirtäjät ja bisnesmaailma). Tähän kaupunkiin ei voi kyllästyä ikinä... :) Joka arrondissement:ssa on oma tunnelmansa :) Mutta tänään Pariisin on vallannut teknoparaati ja kaupunki on muuntautunut aivan toisenlaiseks! :D Käväisin kaupassa ja huh mikä meno! Ei oo mikään autojen päivä, vaan kadut on täynnä bilettäviä ihmisiä ja rekkoja, joiden lavoilla bailataan ja savukoneet tykittää. Ja meteli kuuluu mun kämppään asti! Harmittaa, etten oo täysin kunnossa, koska ois ollu tosi siistiä mennä bilettään sinne sekaan. Tuli ihan Suomen vappumieleen :) Ja tapahtuman huonoja puolia... Näin kaks mustaa miestä juoksemas täysiä jonkun lompakot ja kännykät kädessä :D Lisäks missä kaikki se ihmismäärä käy vessassa? Kaduilla! Joka ikiseen seinään varmaan pissataan, mun vieres olevan Sorbonnen yliopiston kauniin rakennuksen reunustallaki oli n.20 tyyppiä pissalla ja kaikki kujat on täynnä pissaa hyi mikä haju! Niin ja siitä kauppareissusta: kävin mun lähi Monoprix'ssä ja se oli aika täynnä porukkaa, mutta ei pahat jonot. Kaupasta piti poistua takakautta niin, että näytti jollekkin tarkastajalle ostoksensa ja kuittinsa, ja vasta sitten pääsi ulos :D

 

Boulevard St.Michel, technoparade 2010


Ai niin, voisin kertoa jotain teknisistä hankaluuksista :D  Mä vihaan kaikkea uutta tekniikkaa, mikä pitää ite asentaa. Mun hermot ei vaan oo tarkoitettu sellaisia varten, siis silloin kun kaikki ei mene niinkuin pitää. Mulle tuli eilen aamulla kotiinkuljetuksena telkkari kotiin (ostin sen Dartyn liikkeestä), ja se asentaja yritti laittaa sen toimimaan, mutta jostain syystä se tv ei löydä ollenkaan kanavia. No sitten soitin tekniseen tukeen, jossa sellane mies neuvo mulle nopeella ranskalla jotai ohjeita. Oliko hieman hankalaa kun en tosiaan tiedä mitään suomeskaan noista kaapeleista ja johdoista, saati sitten ranskaks :D Se piti mua varmaan niin idioottina kun en meinannu tajuta yhtään mitään, ja kun mun ton digiboksinettisysteemin käyttäjätunnus ja sähköpostikaan ei toimi jostain syystä. 20 minuutin ajan sitte se selittää mulle, että ota virta pois, kytke uudestaa ja toista sama uudestaan mut mitään ei tapahdu, sitten mun prepaidin saldo loppuu. No meen sitten tohon läheiseen puhelinkauppaan ostaan lisää puheaikaa, mutta se on suljettu. Ajattelin, että antaa nyt sitten olla ja yritin ite tuskailla ton digiboksin asennuksen kans :D Tänään odotin puol tuntia sen kaupan aukeamista ja sitten sain kuulla, että niiden prepaid rechargement-kone on rikki :D En oo jaksanu tälleen flunssasena kävellä sit mihkää kauemmas lataan sitä liittymää.. Näitä prepaidin huonoja puolia... Sen lisäks prepaid on myös paljon kalliimpi kun sellaset sopimusliittymät, mutta toisaalta prepaid on kaikkein helpoin (ei tuu yllätyksiä puhelinlaskuista eikä se sido mitenkään). 20e maksaa 2000 tekstaria/kk tai 47 min puhetta. Ja nyt kun oon ilmottanut mun numeron tosi moneen paikkaan jo, niin en ainakaan jaksa enää vaihtaa liittymää :)

Mä tässä lepäilen ja parantelen itseäni, illaks syömään Mouffetardille Heinin kanssa... :) Jee jee tekno!

bisous et bon week-end! :)
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti