keskiviikko 22. syyskuuta 2010

Opiskeluarkea

Salut :)

Toinen päivä yliopistolla takana ja nyt alkaa pääsee jo kunnolla tähän opiskelun makuun. Mulle selvisi nyt, että miksi mun päivät on niin sairaan pitkiä ja minkä takia tunnit saattaa olla yli 3 tunnin mittaisia! (9-18 päivii löytyy) Master1 opiskelijat aloittaa jonkun harjoittelun joulukuun alusta lähtien, joten kaikki masterkurssit loppuu marraskuun vikalla viikolla. Näin siis ainakin kuulin :D Mulla on lukujärjestyksessä ainoastaan yks licence3-tason kurssi, ja siinä ei oo kai mitään lopputenttiä mikä tarkottais, ettei mulla ois tammikuulle ollenkaan tenttejä :) Ja  että joululoma masterkurssien osalta alkaa marraskuun lopulta ja joulukuun eka viikko mulla on vaan yks kurssi :) Kyl nyt 9 viikkoa jaksaa tsemppaa täysillä kun sitten saa lomailla taas :)


Tänään meni kyllä nopeesti tunnit, mulla oli iltapäivällä 3 tuntia syntaksia ja se ihan hujahti hetkessä ohi. Opettaja oli tosi hyvä, se kyseli paljon luokalta ja kirjotteli taululle, jaksoin keskittyy hyvin koko tunnin. Aamulla mulla oli sosiolingvistiikkaa, siinä kurssissa pitää tehdä sellane iso ryhmätyö (pitää seurata jonkun ryhmän tai henkilöiden keskustelua, videoida se, tehdä siitä transkriptio, analysoida ja tutkia siinä käytettyä kieltä jne.), johon menee tosi paljon vapaa-aikaa. Ja pakollisii kirjoi, mitä pitää lukee, oli ihan kiitettävästi :) Mut hyvä puoli on, että noissa ryhmätöissä pääsee tutustuun sit ranskalaisiin luokkakavereihin.

Yliopiston kirjastoonkin kävin tutustumassa tänään, lainailin kolme kurssikirjaa (joita en vielä oo ehtinyt avatakaan, näytti tosi tylsiltä :D) mutta viikonloppuna vois sitten yrittää lukee ne läpi. Yliopiston ruokala ei oo kyl mitään verrattuna Unicafeeseen. Sieltä saa lähinnä patonkeja ja jauhelihapihvejä (???) ja salaatteja, mutta en oo vielä nähnyt siellä mitään gluteenitonta mun ruokavalioon sopivaa. Jonot sinne on aina pitkät (puolen tunnin taon aikana ei ainakaan ehdi jonottaa) ja ruokailutilaa on tosi vähän. Ja koska on päivät on pitkii niin jotain pitää syödä, oon päätynyt sit viereises kadun kulmas olevaan lounaspaikkaan, jossa saa ihania salaatteja ja omeletteja (mutta ei kyl opiskelijahintaan). Huomenna en kerkee sinnekkään kun 9-16 päivässä on yks puolen tunnin tauko vaan, niin otan eväät mukaan :)

Tulee kyl vaihtovuosi meneen supernopeesti jos miettii nyt näitä parii päivää yliopistolla... Tuntuu hienolta, et on näin upee mahdollisuus opiskella noin mielenkiintosilla kursseilla, joita ei Helsingin yliopistos pystyis lukeen. Ootan innolla huomista communication gestuelle et corporelle-kurssia, jossa opiskellaan sitten ranskalaisten vartalo- ja elekieltä.

A plus!! :)

mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti