tiistai 21. syyskuuta 2010

Loma loppui ja nyt intoa täynnä kursseilla

Miikan kokkailuja
Heippa!

Tänään alkoi koulu ja mun vajaa 4 kuukauden kesäloma loppui, se meni kyllä nopeesti. Oli superkivaa ehtiä nauttia Pariisista ihan vaan lomaillen, ehdimpä kiertää vaikka mitä nähtävyyksiä ja ihailla kauniita kortteleita. Tänään tosiaan suuntasin aamulla ensin varaan kurssia yliopistoliikunnasta (ratsastusta!! :) ), klo 10 alkoi ilmoittautuminen kaikkiin yliopistoliikunnan (SUAPS) juttuihin. Menin paikalle jo ennen ysiä, mutta mua ennen oli silti 18 tyyppiä ja jono kasvo ihan hulluks mun takana. Onneks pääsin ratsastukseen!! :) Oon ihan innoissani.. Käytännössä siis maksoin 50 euron yliopistoliikunnan maksun siitä, että saan opiskelija-alennetut ratsastustunnit, joista sovin erikseen suoraan sen tallin kanssa. Täällä on se harmi verrattuna Suomen yliopistoliikuntaan, että voi valita vaan yhden lajin, johon osallistuu sit koko lukukauden. Ylijääneitä paikkoja voi sit kysellä marraskuussa suoraan kurssien opettajilta... Mutta mitä lajeja täällä voikaan harrastaa! Laskuvarjohyppyä, ultimate frisbeetä, golffia, melontaa, rullaluistelua, tangoa, miekkailua, kiipeilyä.. Mutta perinteisiä bodypumppeja tai  muita lesmillestunteja ei täältä löydy :D

Kurssit vaikutti myös tosi kivoilta. Mun lukujärjestys on aika rankan tuntuinen, mutta opiskeluintoa löytyy tän rentouttavan loman jälkeen. Mä valitsin lähes kaikki kurssit Master1-tasolta (eli 4. vuoden opiskelijoiden kurssit) ja haastetta riittää. En oo hirveesti opiskellut kielitiedettä (kielitieteen perusteet tentin itsenäisesti ja sain 1 arvosanaks) niin täällä mun täytyy tsempata paljon, lukea vapaa-ajalla kaikkia kielitiedeteoksia ja parannella pohjatietoja. Mulla oli tänään kielitieteiden historiaa ja Saussuren grammaire comparée:ta. Kursseilla opettaja vaan luennoi ja opiskelijat kirjoittaa lähes kaiken vihkoihinsa ylös. Ei oo mitään powerpointteja (tai edes kalvoja) eikä pahemmin apusanoja liitutaululle eikä myöskään monisteita. Mutta ca va!! :) Ei oo ollu hankaluuksia ymmärtää ja on helppo kirjoittaa muistiinpanot ranskaks. Jotkut termit oli vaan uusia, joten pitää nytte wikipediagooglettaa joitain juttuja :D ja huomenna hankin kirjastosta jotain perusteoksia :)


Tänään herkuttelin Satun kanssa Miikan kokkaamat 3 ruokalajia :) Ruoka on oikeesti halvempaa täällä...


hepoista unelmoiden,

mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti