perjantai 1. lokakuuta 2010

C'est superb ici.... :)

Salut! :)

En ollu kerenny hetkeen päivittään tänne mitään, kun on ollut jotenki niin paljon ohjelmaa, ja kaikki aika koneella on menny skypessä :D  Ihan sairaan kiva, mun iskäkin hommas skypen ja on ollu tosi kivaa nähä webkameran kautta mun perhe :) Vaikka täällä on ollu tosi kivaa, niin mulla on kauhee koti-ikävä. Mutta sen kans pitää vaan oppiin elää, samalla vaikka nauttii täällä olosta niin kaipaa kuitenkin Suomeen. Jännän ristiriitaista, mutta en usko et sellane koti-ikävä katoaa missään vaiheessa, pitää vaan osata silti iloita täällä joka päivä :) ja kaipaan Jannea koko ajan...

Viikko vierähti hirmunopeasti, ihana kun mulla on aina pe-su vapaata niin kerkeää rentoutuunkin kunnolla. Eilen olin ekaa kertaa Images sociales des langues- kurssilla, ja se oli huippumielenkiintosta. Siel käsitellään, että miten saa oppilaat motivoituun ranskan kielen (FLE) opiskelusta, ja millasii mielikuvii ihmisillä on kustakin kielestä. Ja sit et miten niitä mielikuvii voi hyödyntää opetuksessa ja kielen oppimisessa. Siin kurssissa ei oo loppukoetta vaan ryhmätyö. Piti valita joku tarpeeks harvinainen kieli, ja sitten selvittää, että kuka opiskelee siitä Ranskassa ja minkä takia. Mun ryhmä valitsi haitin kreolin kieleksi, ja nyt ens viikosta lähtien me yritetään tavoittaa jotain ihmisii, jotka opiskelee sitä täällä ja mennä haastattelee niitä :D Vähä jännää... Samalla tutustun mun ryhmäläisiin paremmin, kaks siinä on muslimityttöö jotka on päästä varpaisiin hunnutettu mut ne vaikutti tosi sympaattisilta! :)

Tänää mulla oli myös eka ratsastustunti! :) se oli ihan superb!!!  Vaikka se oli tosi vaikeeta, kun en tienny mitään niitä sanoja ranskaks ja en tajunnu puoliakaan sen opettajan ohjeista :D Mun heppa oli vähän hassu, se oli tosi laiska ja sitten kun sain sen raviin niin mulla oli täystyö pitää se uralla, se halus loikkia ihan muihin suuntiin ja aisti varmaan mun epävarmuuden :D Sitten se opettaja vaan huutaa täysii mulle jotai ohjeita enkä ehtiny rekisteröitteen sitä mun mielessä ranskasta suomeen, kun piti samalla keskittyy siihen itse ratsastukseen. Mutta uskon, että ku opin ne termit (mulla on sellane kirja kun être cavalier) niin kyllä se alkaa siitä luistaan :) Ja tosi haastavaa ainakin, opin lisäks paljon ranskaa ja tutustuin jo yhteen mun ryhmäläiseen, se autto mua ja neuvo mua viel tunnin jälkeen ja kerto jotain sanastoo :) Se talli oli ihana, ihan kun jostain joulusadusta!! Mulla oli kamera mukana, mutta unohdin ottaa kuvia.. Ens perjantaina otan kuvii ja laitan tänne, se oli niin ihana paikka ja oon superinnoissani tosta :) :) Kivoin juttu koko vaihtovuodessa, plus mahtavaa saada olla niiden hevosten kanssa ja hoitaa niitä :)

Nyt mun pitää mennä, mun belgialainen ystävä Chloé on tullut Brysselistä tänne viikonlopuks ja mä meen sitä vastaan tohon lähi juna-asemalle, se tulee mun luokse yheks yöks ja mennää huomenna lounaalle ja sellasta :) Ihanaa nähdä Chloéta, kun ei olla nähty ku viimeks joulukuussa Helsingissä...

bon week-end!! <3 bisous
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti