sunnuntai 12. syyskuuta 2010

2 viikkoa takana Pariisissa :)

Bonjour!
Harmittaa kun en oo saanut vielakaan nettiyhteytta (kestaa ihan sairaan kauan) joten en oo paassyt kirjoittamaan tanne mitaan. Oon vaan kaynyt nopeasti tsekkaan facebookin ja mailin nettikahvilassa, mutta hyvalla lykylla ens viikon aikana saan netin (toivottavasti!!) :) Kaupunki on ihana ja taalla on viela tosi kesaista ja lamminta, ihanaa hengailla terasseilla ja kavella vaan kaikissa kivoissa kortteleissa.

Alkuun paasemisessa taalla kestaa vahan, silla kaikkeen tarvii pankkitilia taalla. Ilman sita ei saa nettiyhteytta tai kunnon puhelinliittymaa, ja jotta saa pankkitilin avattua niin pitaa olla asunto taalla. Ma sain avattua tilin, mutta odottelen edelleenkin mun korttia siihen tiliin...kestaa kestaa.... karsivallisyystaidot kehittyy :)  Prepaidnettitikunkin oon yrittany hommata, mutta se on ollu loppu kaikkialla missa oon sita kysyny. Nakojaan jollakin muulla on ollu ongelmia netin kanssa... :D  Lisaks valilla arsyttaa pariisilaisten tylyt kommentit esimerkiks taksissa tai SFR:n liikkeessa nettiongelmia selvitellessa, mutta kaikkeen tottuu ja hymyilee vaa ja leikkii ettei ymmarra mitaan jos joku on ilkee :) varsinkin jos joku valittaa jostain, niin sillon en ainakaan tajua sanaakaan ranskaa! :D

Tuntuu vaikealta ymmartaa, etta taalla  tulee sit vietettyy seuraavat 9 kuukautta viela. Upeeta, etta kerrankin on aikaa kiertaa joka ikinen nahtavyys, taidenayttely ja museo minka vaan haluaa :) Seuraavaks meen Monetin nayttelyyn. Mun porukat ja poikaystava oli taalla jo mua katsomassa, se autto tanne sopeutumisessa tosi paljon ja oli superkivaa kierrella kaikkii nahtavyyksia ja herkutella ravintoloissa taalla :) Kirjottelen tarkemmin jahka saan nettiyhteyden! harmi, ettei kellaan naapurilla oo salaamatonta wlan-yhteytta...

ps. eilen taalla oli suomalainen bandi Disco ensemble esiintymassa, ihan loistava keikka!! :)

a plus et bisous!!

mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti