keskiviikko 22. syyskuuta 2010

Ihanaa aloittaa ratsastus täällä!

Montmartrella
Salut :)

Jes tänään on niin ihana päivä, mä soitin sinne tallille sopiakseni niistä ratsastustunneista tarkemmin niin pääsen aloittaan jo ens viikolla! :) Meen aloittelijaryhmään ja ne tunnit on aina perjantaisin klo 15, paikalla pitää olla puolta tuntia ennen ja se talli sijaitsee vähän Pariisin banlieussa (Pariisin keskustan ulkopuolella) bois de Vincennes:in lähellä. Mun pitää käydä ilmottautumassa sinne ennen lokakuun 1. päivää jolloin ne tunnit alkaa ja kurssi  maksaa opiskelijahintaan 262e (lukukausi tai lukuvuosi, en oo varma :D). Ajattelin mennä sitten perjantaina hommaan kypärää, saappaita ja raippaa (ne on pakolliset varusteet kurssia varten), mutta myös ratsastushousut. Oon nähnyt yliopiston lähellä Saint-German-des-Près:sä sellasen ratsastustavaraliikkeen, mutta se näyttää kyllä aika kalliilta (kuten muutkin St German-des-Pres:n kaupat siinä Vuittonin ympäristössä :D) että ehkä etin jonkun muun täältä.Oon kyl niin innoissani tosta ratsastuksesta, tulee oleen varmana niin kivaa ja opin täysin uutta sanastookin siinä yhteydessä :) ja ehkä saan uusia samanhenkisiä kavereita sieltä tallilta. Jee!! :)

Ostin myös telkkarin tänää Darty-liikkeestä, se on kai vähän niinku Suomen Gigantti. Sain sellasen kivan flatscreen telkkarin 200 eurolla plus siihen 12 euron kaapeli vielä, olin kyl aikonu ostaa sellasen 120 euroa maksavan halvimman mallin. Kattelin sen halvemman mallin kuvaa ja se näytti vähän rakeiselta, sitten se myyjä sano, ettei sitä pystykään katsoon 10 minuuttia pitempää kun kuva on niin huono... Mutta hyvä systeemi, ne tuo sen telkkarin mulle ylihuomenna kotiin ja asentaa sen :) ei tosin digiboxia, koska se mulla on eri firman kautta. Täällä kun avaa nettiyhteyden niin siin tulee mukana tosiaan ne telkkarikanava, niin siks mulla on jo valmiina se boxi. Pääsen seuraan Ranskan Big brotheria eli Secret Storya! Oon nyt päässy seuraan talon tapahtumii vaan mulle kotiin tulevan Public-juorulehden kautta, ja siellä jos yks pari menee naimisiin ja joku on kai raskaana yms... Tärkeää kulttuuritietoa toi telkkarin katsominen täällä!! :)


Tänään koulussa mulla oli aamu semantiikkaa, se kurssi vaikutti haastavalta ja osa muistiinpanoista meni vähän ohi kun tuli niin paljon asiaa. Sitten sen jälkeen piti jatkua suoraan sémantique de l'expression des relations spatiales, mutta tän kurssin opettaja ei koskaan saapunut paikalle. Tää on kuulemma normaalia ekoilla kouluviikoilla (???) koska osa opettajista aloittanee kurssinsa vasta lokakuun puolella :D Iltapäivällä mulla oli sitä keho- ja elekieltä (meidän pitää sellane tehdä iso tutkielma siihen kurssiin liittyen, ei oo lopputenttiä), ja tääkin opettaja tuli melkein puoli tuntia myöhässä (kun oli luullut tunnin alkavan eri aikaan) ja piti sit vastaavasti tuntia 40 minuuttia yliaikaa :D Mut tosi pätevän olosii opettajia, tuntuu et opin kyl varmana paljon tän vuoden aikana :)

Harmittaa vaan kun mä oon nyt jotain 4 viikkoa ollu täs vähän kipeenä, tosi sitkee yskä ja nuha..Ei pääse kuntoileen ja on jotenkin puolitehonen olo. Täytyy toivoo et uus lääkekuuri auttaa niin pääsee lenkkeileenkin täällä :) Mut tänään piristin päivää nauttimalla lasillisen shamppanjaa place de la Sorbonnen suihkulähteiden vieressä (jotka on ihan mun kodin vieressä) ja sitten kävin Miikan kans syömässä Mouffetardilla 3 ruokalajin herkullisen menun (täsmälleen saman setin ku viime viikolla) etanoita, vihannesvuokaa ja créme brûléeta :)

Huomista koulupäivää (ja lakkoa!!) odotellessa,

bisous bisous xox
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti