maanantai 14. helmikuuta 2011

Week-end joyeux et ensoleillé

Coucou! :)



Mulla oli tosi ihana viikonloppu! Tuntu et se meni nopeammin kuin koskaan ja eipä sinänsä ihme kun tuli tehtyä niin paljon kaikkea :) Elina ja Anssi oli täällä vierailulla ja oli tosi mukavaa yhdessä :) Perjantaina käveltiin tästä mun kulmilta aina Louvrelle asti ja ihailtiin Pariisia Concorden maailmanpyörästä, samasta jossa olin Satun kanssa ennen joululomaa. Oli ihan erilainen kokemus näin keväällä :) Perjantaina oli tosiaan tähän mennes vuoden hienoin päivä täällä, +18 ja aurinkoa täydeltä taivaalta :) Mulla oli ihan liikaa vaatetta päällä kun ei tullu mieleen et näin helmikuus vois nii lämmin olla. Tuileries- puistossa oli kaunista... :)


maailmanpyörä Concordella

Tuileries

Elinan kanssa Tuileries'sa, Anssin ottama kuva


Käytiin lounaalla Montmartren kukkulalla Place du Tertren taiteilija-aukiolla, joka on mun lempparipaikkoja Pariisissa. Jos pitäis valita lempikortteli Pariisissa nii se ois Montmartre :) Käytiin myös Sacre Coeurissa, siinä portailla oli soittamassa ja laulamassa joku mies, joka oli keränny hirveen määrän yleisöö :)

Sacre Coeur

Salade Nicoise Place du Tertrellä

crème brûlée

Iltapäivällä mä kävin kahvilla St Germain des Près'sa yhden suomalaisen tytön Emman kanssa, joka löysi mut facebookin yhen vaihtariryhmän kautta mut ja kirjoitti mulle viestii sitten. Keksittiinki sitte viettää tällä viikolla suomalaista iltaa yhdessä, sillä nytten Pariisissa pyörii Napapiirin sankarit. Sitten mennään myös syömään suomalaiseen Mille Lacs-ravintolaan Tässä muuten leffan traileri, huomatkaa kuinka sujuvaa ranskaa Pamela Tola ja Jasper Pääkkönen puhuu... :D



Perjantai-illalla menin syömään lemppari-italiaseen Elinan ja Anssin kanssa ja kaikkien 3 ruokalajii oli onnistuneita ja ilta meni muutenki mukavasti :)


Anssin parmankinkku-alkuruoka
Lauantaina mentiinki shoppaileen aamupäivästä Galeries Lafaytten ympäristöön, tarkoituksena oli löytää etenkin Elinalle jotain kivaa. No niinhän siin kävi et minä ostoslakkoni kanssa löysin sit ihanan farkkushortsihaalarin kesää varten Lafayttesta ja Minellista kivat käyttökorkokengät puoleen hintaan :) Käytiin lounaalla Mouffetardilla syömässä 3 ruokalajia 12 eurolla :) Sen jälkeen mentiin Musée de l'Arméeseen Invalides'lle. Se oli tosi mielenkiintonen paikka, nyt on sit nähty Napoleonin hauta ja virkistetty yleissivistystä maailmansotia koskien :) Kierrettiin ne deux guerres mondiales osastot, suosittelen ehdottomasti käymään tuolla jos sotahistoria kiinnostaa.

Galeries Lafaytten katolta
lauantain ilma oli sitte iha jotai muuta ku perjantai

Lauantai-illalla Elina ja Anssi tuli vierailemaan mun kotona ja Satu liitty myös meidän seuraan. Nautittii vähä viiniä ja skumppaa juustojen ja macaronsien kera ennen syömään lähtöä. Mentiiki syömää sitte vasta puol 10 aikaan ja Champs-Élysées'n Leonii oli jopa hieman jonoo siihe aikaan. Leon de Bruxelles eli tutummin simpukkaravintola, mun suosikki, oli jälleen mitäs muutakaan kun hyvä kokemus mut yks juttu yllätti! Nimittäin tän ravintolaketjun hintoihin olikin lisätty joku ihme Champs-lisä, koska kaikki annokset ja juomat oli puolet kalliimpia kun vaikka St Germain des Pres'n Leonissa :D Ja siis ihan täysin sama lista ja samanlainen sisustus ym. Ei ois tullu heti mieleen et saman ketjun sisällä ne vaihtelis noi paljo hintoja :D

Satun käytännölliset ja kauniit kengät :)

lähdössä ulos

Anssi ja Elina


moules

Syömisen jälkeen käytiin drinksuilla Aterassa Riemukaaren juurella. Mun ihan lemppari drinkkibaari!!!


lady champagne ja en muista mikä ton mun vihreen samppanjadrinkin nimi oli


otettii vähä kuvii yöllä tuolla :)
Saatettiin Satu taksille ja sitten oltiin jo suuntaamassa nukkumaan kun saatiinkin idea lähteä Duplexiin. Siellä oli myös mun kavereita, Chris, Julien, Lachie ja niiden muita kavereita :) Päädyin sitten noitten mun kavereitten Nikolan Chrisin ja Lachien luo yöks Republiquelle kun oli kätevää mennä porukalla taksilla ja tulin sitten aamulla taksilla kotiin klo 11.45 (siittäs sait mun valittajanaapuri, nyt et voi valittaa et tuun liian myöhään kotiin kun hiljasuus on 22-07!!!) ja menin melkein heti brunssille Elinan ja Anssin kanssa Lacombeen.

sunnuntaiaamun brunssi :)
Saatoin sit Elinan ja Anssin tohon Riemukaaren juurelle, josta menee suora bussi kentälle. Kaiken kaikkiaan oli tosi kiva viikonloppu vaikkakin vauhdikas sellainen! :) Sunnuntaina kahvittelin sit viel Nikolan kans mun luona ja  muuten vähä nukuin päikkäreitä ja otin rennosti :)

Bisous!!
Mimi

1 kommentti:

  1. Hei haluan sitten tarkan postauksen Millelacs-ravintolasta, ellet sitten halua tulla myös mun kanssa sinne syömään viikonloppuna ; D Oon ollut tosi kiinnostunut siitä ravintolasta kun tarkastelin vähän nettisivuja hihii (:

    VastaaPoista