maanantai 7. helmikuuta 2011

Je t'aime Paris

Coucou! :)

Ihanaa olla täällä, rakastun tähän kaupunkiin koko ajan enemmän... Yksi syy vois olla kaikki ihanat ruuat ja herkut täällä, suurimpana niistä les macarons. (keliaakikon unelmajälkkäri).. (tulevan viikon aikana tarkoitus muute mennä Laduréelle, sen ihanampii macaronseja ei varmaan mistää saa) tai mousse au chocolat, jota yritettii myös tehdä itse, mutta kun huomattii et mulla ei ollu minkäännäköistä vatkainta tai vispilää nii siittä tuliki pudding :D Julian kanssa suunnitelmassa on muute tehdä tän kuun aikan itse macaronseja, ohje ei oo maailman helpoin mut aiotaan kokeilla!

Lisää kuvateksti


mousse au chocolate josta tulikin pudding...

Viikonloppu on mennyt nopeasti ja vauhdikkaasti täällä... Mullahan alkaa nää viikonloput aina jo torstaina kun onneks ei oo koskaa perjantaisin luentoja. Torstaina kokkailin Julian kanssa mun luona risotto aux gambas, jättikatkarapurisottoa :)

Julian ja mun dîner :)


Perjantaina olin oikee sananmukaisesti house partyis! Mun kaverit Chris, Nikola ja Lachie järkkäs siis superisolla asunnollaa bileet Republiquelle ja talo oli täynnä porukkaa, kymmenii kymmenii ihmisii varmaa kaikki muut paitsi mä Sciences Po:n vaihtareita :) Oli tosi hauska meno ja tietty joskus 12 jälkee tuli kolme naapuria valittaa melusta (en nähny näistä ketää) ja sitte hengailin keittiössä ku siel oli rauhallisempaa (joskus kun musiikki on kovalla on vaikeaa kuulla etenkin vierasta kieltä, joten je préfère jutella niin et kuulee jotai) nii ku menin kattoo olkkarii porukka oli yhtäkkii kadonnu :D poliisit olivat kuulemma tulleet päättämään juhlat :D mä en jaksanu lähtee enää klubille tai mihkää mut oli kyl hauska ilta tutustuu uusiin ihmisiin, kaikki joitten kaa juttelin oli eri puolilta australiaa tai usaa :) mun yliopistol en oo törmänny yhtää vaihtareihin näistä maista... Mulla ei oo illalta yhtää kuvii ku unohdin ottaa kameran mukaan! Mut laitan kuvii yheltä illalta ku löysin mun ystävän Chrisin kans ihanan drinksubaarin iha Riemukaaren juurelta :) siel ne tulee kaataan samppanjan coctailiin siihe pöytää, aika chic. Siel ei kyl voi juoda ku yhet juomat ku on nii kallista...

[atera] @ avenue Mac-Mahon

drinkeillä feat my friend Chris

Tänää olin Julian luona lounaalla, kokkailtiin pastaa :) autoin Juliaa sen syntaksin kurssissa, mun piti antaa sille 10min nauhoitus suomen kieltä... eli mun piti siis puhua nauhalle ihan mitä vaan yksikseni suomeks 10 min, sepittelin sit jotain unelmistani ja tulevaisuuden haaveista ja tuntu et siittä tuli iha hassu, ei oo kauheen luonnollista puhella yksikseen tolleen :D Mut meil oli hauska iltapäivä ja herkuteltii noilla macaronseil, joiden kuvan laitoin tuol ylempänä :) Sit mä menin bodypumppiin, jonne opettaja ei tullutkaan paikalle, joten jouduin jumppaileen kotona.. Sit kävin sushidînerillä Charloten kanssa meidän kantikses tos lähikadulla, ajatella et 18 makii misokeiton ja salaatin kans maksaa vaa sen 12,50e (jaksan edelleen hehkuttaa tätä, koska se on niii kiva juttu). Sit tultii syömää jätskit mun luokse, mut koska mulla on nii huono pakastin nii ne jätskit oliki sulanu sinne jo aikaa sitte :D

Pari kuvaa, jotka oon unohtanu julkaista hetki takaperin :) Olin Satun kanssa kuuluisassa Café Les Deux Magots St German-des-Prés:sa iha yliopiston lähellä, pakkohan se oli testata.. :) oli muuten ihanaa kaakaota!

Satu avec le chocolat chaud :)



Tykkään nii paljon olla täällä! :) jos aattelee et syksyl meni vähä niiku pieleen nii nyt voin kyl sanoo et nautin täällä täysillä elämästä :) ja mikä ois parempi laulu kuvaamaan mun fiiliksiä kun tietty lempparileffasta tuttu sävel.... tätä soitti yks mies metroasemalla, oli pakko heittää kolikko :)


Bisous!!

Mimi

2 kommenttia:

  1. Ihan mielettömän näköisiä herkkuja, nam! :)

    VastaaPoista
  2. Joo kieltämättä maistuivat myös tosi hyviltä! :) paras juttu pariisissa :D :D

    VastaaPoista