sunnuntai 20. helmikuuta 2011

Week-end avec Heini

Coucou! :)

Pahoittelut, kun en oo hetkeen kerennyt päivittään mitään kuulumisia tänne. Oon ollu ihan koko ajan jossain menossa, mutta koko ens viikko on lomaa -luvassa siis paljon päivityksiä kun on paremmin aikaa kirjoittaa :)

Heini, mun lukiokaveri Tampereelta, oli mun luona kaks päivää. Heini on Erasmusvaihdossa Lillessä ja tuli sieltä siis viikonloppuvisiitille tänne Pariisiin lauantaina ja lähti äsken kotiin. Lillestähän on vaan tunnin junamatka tohon Gare du Nordille, ettei oo paha... :) Lauantaina me syötiin lounasta Lacombessa ja käytiin leffassa katsomassa Black Swan. Oli muuten mielettömän hyvä elokuva, niin hienosti rakennettu juoni ja muutenki oli nii ennalta-arvaamaton et suosittelen katsoon :) oltiin katsomassa se ihan original (VO) versiona, Heini oli käyny kattoon sen aiemmin myös ranskaks dubattuna. Sit syötiin illalla fondueta mua vastapäätä olevas Braisier- ravintolassa. Mä pyysin fonduen ilman leipää nii mä sit dippailin pelkkää perunaa sinne, mut oli silti hyvää :D Toi fondue on tosi täyttävää et hyvä ku päästii jotenki raahautuu takas mun kämpälle 7.kerrokseen noita portaita, oli kyl nii kuollu olo hetken aikaa mut kumma kyllä, laittauduttii sitte ja lähettiin kello puoli 3 yöllä taksilla tohon 5 min kävelymatkan päässä olevaan Duplexiin ja tanssittiin siellä pari tuntia. Meillä oli tosi hauskaa kyl :) Onkohan huolestuttavaa et oon ny ollu jo melkei joka viikonloppu tuol Duplexissa, varsinki ku siis se ei edusta mitää Pariisiin parhainta yöelämää et vois tääl varmaa muitaki paikkoi testailla, se vaa ku toi Duplex on nii lähellä nii sinne on aina helppo mennä :)

Meni vähä myöhään, vai pitäiskö jo sanoo pikemmin aikaiseen, herättiin sitten sen takii vasta yhdeltä :D Mentiin iltapäiväks Pompidou-keskukseen, centre Pompidou. Siellä oleva nykytaiteen museo on kyl käymisen arvoinen ihan vaan siks et se on niin outo, mä voin jopa pahoin muutamista teoksista ku jos oikein käsitin nii yhessä oli jotai kuolleita lintuja steariinissa, hyi. Se kerros mis on ne museon pysyvät collectionit nii oli vähä tylsä kun ne sellaset abstraktit modernit taulut näyttää musta vähä samalta kaikki. Siel Pompidoun ylhääl on muute upee näköalaravintola (kalliimman puoleinen harmi vaan) jonne pitäis kyl joskus mennä syömää :) Tonne Pompidou'hun kantsii mennä vaa ihan vaa noitte maisemien takia, siellä ne liukuportaat menee sellasis muoviputkissa korkeella ja voi samalla ihailla Pariisia :)
ennen leffaa käytiin George V:llä
fondue


lähdössä ulos :)


Centre Pompidou

näkymä Pompidoulta





Matkalla Pompidouhun nii käveltii Hôtel de Villen kautta, siellä voi luistella :) Sen kaks minuuttia mitä katselin sitä menoa niin ehdin tallentaa kaks kaatumista.. :D

hieno pyllähdys

melkein sain mahtuun kaiken oleellisen kuvaan :)

Hôtel de Villen aukiolta

Ja hyviä uutisia!!! Miska on palannut Pariisin, Oscar palautti hänet mulle tänää :)
republiquen metroasemalta


Tänää illalla syötii Leonissa simpukoita, kokeilin tällä kertaa simpukoita gratinoituja ja oli tosi hyvää :) Oli kyl taas kerran hauska viikonloppu ja ihanaa kun on loma! :) Palailen huomenna enemmillä kuulumisilla, nyt kerään vähä unta palloon...


Bonne nuit!! :) bisous

Mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti