sunnuntai 17. lokakuuta 2010

Uudessa ihanassa kodissa :)

Bonsoir !

Terkkuja täältä 17. :sta riemukaaren kupeilta, pääsin eilen muuttamaan ja tänään on vihdoin saanut tästä oman kodin näköisen. Tuntuu tosi hassulta, että on näin paljon tilaa sen 13 neliön luukun jälkeen. Tää on niin ihana kämppä kyl verrattuna edelliseen, oon tosi onnellinen nyt tästä uudesta kodista :)  Mulla oli kertynyt ihan sairaasti kamaa muutettavaks (vaatteita, kenkiä, koulupapereita, kirjoja, jotain ruokia, telkkari ym.) niin otin sitten sellasen muuttotaksin apuun. Se oli tosi kätevä kun se kuski kantoi näitä kamoja myös (juuri ne kaikkein painavimmat onneks) ja lisäks sinne pakettiautoon ny ainakin mahtu kaikki hyvin. Lisäks Miika ja Charlotte oli auttamassa kantaan tavaroita, koska tosiaan tää mun uus koti on seiskakerroksessa ilman hissiä :D Mut on kyl kipuamisen arvoinen! Maisemat on kivat ja ilma parempi hengittää. Ei ees menny kauaa muutossa kun meitä oli niin monta kantajaa. Tänään oon vaa järkkäilly tavarat paikoilleen, mun piti mennä sinne eläinmessuille, mutta kaverit feidas krapulan takia :D Mentiin eilen illalla syömään hyvin taas sinne Mouffetardin ihanaan kantispaikkaan. Mä olin muutosta niin poikki, etten jaksanut lähteä sen jälkeen enää mihinkään mut Miika, Charlotte, Laura, Minttu ja yks italialainen Chiara (joiden kans olin siis syömäs) jatko siitä jonnekkin, ja yllättäen aamulla tulee viestii ettei jaksakkaan lähtee messuille kun niil oli menny nii myöhää :D Mä en oo muutenkaan kauheasti juhlinut täällä, musta on paljon kivempaa käydä hyvin syömässä, nautiskella vaikka samppanjaa jonkun luona, käydä leffassa ja sellasta :) En oo  kauheen innostunu ollu noista erasmuspippaloista tääl, kun niis on oikeesti joissai vähä sellane meininki et ”jee oon ulkomailla nyt juon pään täyteen ja sekoilen hirveesti  kaikkien kans kun oon vieraas maas” nii mä oon tykänny enempi hengailla hyvien kaverien kans vähä rauhallisemmis merkeis :)

Tää asunto oli harvinaisen kivas kunnossa kun tulin tänne, sen edellisen vuokralaisen äiti oli hommannut siivoojan laittaan kaikki kuntoon :D Sit se tyttö, joka täs oli asunu, niin tuli vaan käymään nopeesti kattoon, ettei tänne ollu jääny mitään, kun sen äiti oli hoitanu kaiken sen puolesta :D Oon huomannu kyl, että suomalaisnuoret on harvinaisen itsenäisiä verrattuna ranskalaisiin… Mun ranskalainen kaveri Simo 25v asuu edelleen kotona, kun oon niin kiva kun äiti laittaa ruokaa ja pesee pyykit. Eikä toi oo siis mitenkään epätavallista asua kotona siihen asti, kun muuttaa yhteen tyttö- tai poikaystävän kanssa… 

Loppuillan tänään aattelin vähä lukea sosiolingvistiikkaa ja mennä kylpyyn! (mulla on tääl minikylpyamme) :)Ja heh aamuisin mulla on aina kiva herätys: tossa lähellä on kirkko, jonka kellot soi aina tasatunnein aamuysistä lähtien :) 

Bisous, bonne soirée! <3
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti