tiistai 12. lokakuuta 2010

Uusi koti löytynyt Riemukaaren läheltä, c'est magnifique!! :)

Coucou! :)


Loistavia uutisia: mulla on uusi koti!!! :) 17.arrondissement, 5min Riemukaarelta :) 25 neliön yksiö, jossa on 3 isoa ikkunaa, tosi valoisa ja avara studio 7.kerroksessa (ranskalaisittain 6.kerros) (kuulemma aurinkolasku näkyy hienosti) . Keittiö oli myös tosi käytännöllinen ja paljon isompi  kun mun ja Jannen Helsingin kodissa. Ja on oma pesukone! 2 jääkaappia :) pieni kylpyamme.. Ootan niin innolla muuttoa, tuun viihtyyn varmasti niin hyvin siinä kämpässä ja se quartier vaikutti myös tosi kivalta; samalla kadulla on FNAC, Monoprix (iso ruokaosasto) ja lähellä on viikonloppusin kuulemma vihannes&hedelmätori. Vuokra on sama mitä mulla tässä nykyisessä asunnossa ja taso on kyl ihan erilainen, laitan kuvia kun pääsen muuttaan :) Käytännön jutut pitää vaan hoitaa eka: meen huomenna kirjottaan vuokrasopimuksen sekä tehdään caution solidaire eli vanhempien vuokratakaus, sitten siirrän puolikkaan kuun vuokran (tän lokakuun) plus takuuvuokran, ja kun ne on hoidettu niin saan avaimet! :)

Aivan fantastista kun nyt ei tarvii stressata enää tällä asuntoasialla, mutta nopeastihan löyty se täydellinen koti kun tasan viikko sitten aloitin vasta etsimään. Kuulin jo kauhutarinoita yhdestä quebeciläisestä tytöstä, joka on etsinyt jo puoli vuotta asuntoa Pariisista. Mä sain vinkin mun kavereilta Lauralta ja Charlotelta American Churchista, ne oli löytänyt molemmat sen kautta kämpän nopeesti. Menin aamulla yliopistolle ja mulla oli luento peruttu (kuten eilenkin, outoa :D) joten lähin sinne kirkolle käveleen ja katsoon sitä ilmotustaulua. Sinne oli tänään klo 10 tullut se ilmotus, johon soitin heti ja sovin näytön heti iltapäivälle. Harvinaista, mutta se oli privatenäyttö! (muissa näytöissä on ollu aina useita muita samaan aikaan). Heti kun näin sen asunnon tiesin, että haluaisin sen. Taloyhtiö vaikutti myös tosi hyvältä, on oma gardienne /talonmies, iso kukkapuutarha sisäpihalla ja kaks eri turvakoodia. Mulla on myös asunnossa oma elektroninen lämmitys, mikä on iso plussa talvella. Kun oltiin katottu kaikki jutut läpi asunnossa, niin sanoin tosi suoraan, että oon tosi kiinnostunut ja haluaisin vuokrata sen. Se vuokranantaja oli tosi symppis, antoi mulle mukaan jo vuokrasopimuksen tutustumista varten sekä caution-lapun ym tarvittavat paperit. Eli näyttövierailu meni hyvin. Annoin itestäni onneks hyvän vaikutelman, koska jo samana päivänä sain tietää, että saan sen kämpän! :) Jipii oon niin innoissani :) Tän kunniaks käyn kyl nauttiin mun lempparirossinin Champs-Elyséellä, jonne on muuten mun uudesta kodista sitten kävelymatka.



bisous et bonne nuit! xox
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti