lauantai 9. lokakuuta 2010

Heppoja ja kaupungin valoja

Salut! :)

Tänne kuuluu jo parempaa, mulla oli maailman kivoin ratsastustunti tänään! Koin niin mielettömän onnistumisen tunteen kun onnistuin yhen tunnin aikana edistyyn niin paljon, mä sain jopa kehuja meidän opettajalta! Ja jotenkin ymmärsin jo paljon paremmin opettajan ohjeetkin, kun sillon viikko sitten olin ihan pihalla. Asiaan tosin saatto vaikuttaa myös se, että sain superihanan hepan Ombrellen, sellasen harmaan jolla oli upee harja ja se oli pienempi ku muiden hepat :) Oli helpompaa kavuta sen selkäänkin :D Ombrella oli hurjan kiltti ja nautin kovasti tosta tunnista, ratsastamiseen jää kyllä äkkiä koukkuun ja se on nii ihanan rentouttavaa, tuli tosi hyvä mieli :)





Cercle hippique bois de Vincennes (Nogent-sur-Marne)

Pariisiin on lisäks tullu taas kesä! :) Täällä on yli 20 astetta lämmintä ja aurinko paistaa :) Oli ihanaa tänään aamupäivällä hengailla Jutan ja Jetron kans Luxembourgin puistossa ja sitten nautiskeltiin ulkona ihania crêpesejä :) Tässä mun lähellä on sellainen crêperie, jossa saa tattarijauhoon tehtyjä galetteja ja crêpesejä, keliaakikon elämä ei oo täällä yhtään niin hankalaa kun oisin kuvitella etukäteen. Mä oon löytänyt vaikka mitä kivoja ravintoloita, joissa on aina mulle jotain... Lisäks tietyistä kaupoista saa gluteenittomia tuotteita ja soijamaitoakin löytyy! :) Kävin eilen taas syömässä kantisravintolassa Mouffetardilla, Jutta ja Jetro otti saman menun kun mäkin (otan aina sen saman: etanat, kasvisjuustopaistos, crème brûlée) ja oli niin hyvää taas :) Viime viikolla olin muuten siellä Satun kanssa, ja sillon se tarjoilija (joka on aina sama, se on tosi pieni ravintola) toi meille jotkut omenan makuiset snapsit siitä hyvästä kun käydään siel niin paljon. Se tarjoilija joi myös puolikkaan snapsin meidän kanssa, perusteli ettei voinut ottaa kokonaista snapsia kun se on sen työaikaa :D Tääl on nii eri kulttuuri tollasis jutuissa, paljon rennompaa kun tarjoilija saattaa juoda vähä punaviiniä siinä välillä ja jatkaa sitten taas töitä.. ja kanta-asiakkaat huomioidaan! Mä saan aina ottaa sellaisen jälkiruuan, joka ei kuulu siihen menupakettiin kun normaalisti se maksais 7e enemmän :) Mielelläni käyn usein niissä hyviks kokemissani paikoissa, mutta vois taas kyl testailla noita Routard-oppaan ravintoloita ja löytää uusii hyvii paikkoikin :)


Eilen illalla olin Jupin ja Jetron kanssa Eiffelillä kymmenen jälkeen illalla.. Suosittelen ehdottomasti meneen ihaileen nimenomaan Pariisin valoja, ne on niin kauniit! Eikä tarvinnu jonottaa montaakaan minuuttia, oli tosi erilainen kokemus kun Eiffel päivällä. Tää oli nyt kolmas kerta, kun kävin huipulla :) Mua huimas paljon vähemmän pimeellä, kun sillon syyskuun alus en pystyny oleen kun ihan hetken vaan siel huipulla kun tuli jo huono olo. En ois uskonu näkeväni sitä päivää, että mä otan jopa kuvia siellä huipulla innoissani enkä pelkää (melkein) yhtään!






Bisous bisous bonne soirée! :)
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti