lauantai 2. lokakuuta 2010

Lauantaipäivän viettoa

mun kotikulmilta, kauniimmalla ilmalla Eiffel näkyy paremmin :)



Chloén kanssa


Bonsoir! :)
Tänne kuuluu hyvää, joskin en oo vieläkään ihan kunnossa, tää keuhkoputkentulehdus on tosi sitkee, välil tuntuu et toi uus antibiootti auttaa mutta tänään on taas vaikee hengittää. Mut no oon yrittäny silti rauhallisesti saada jotain irti tästä päivästäkin.. :)

Chloé tuli eilen mun luo, ja istuskeltiin loppuilta mun luona juustoja ja mansikoita herkutellen. Oli tosi kivaa nähdä pitkästä aikaa hyvää kaveria, me oltiin kuitenkin paljon tekemisis sillon kun Chloé oli erasmusvaihdos Helsingissä viime vuonna :) Ja ennen kaikkee kiva puhuu ranskaa, mä yritän käyttää sitä kaikkialla koko ajan. Niin, että se aktivoituis ihan kunnolla mieleen.Aamupäivällä menin Chloén kanssa Pantheoniin, ja toi ylläoleva kuva on muuten otettu sen juurelta. Mä asun 2 minuutin kävelymatkan päässä Pantheonilta... Hehh oon asunu kuukauden nytte tässä ja tänään ekaa kävin naapuris olevis Pantheonis ja lisäks Luxembourgin puistossa :D Pantheoniin pitää päästä uudestaan, koska nyt ei jaksettu käydä siellä ylhäällä asti (se kierros sinne ylätasolle kestää 40min ja pitää kiivetä), mutta oli kyl upee nähtävyys, se on yllättävän iso :) 

Pantheon

Saatoin Chloén sitten asemalle, kun sillä oli sovittuna jo muuta ohjelmaa loppupäiväks niin mä päätin mennä vihdoinkin katsoon Luxembourgin puiston, ironista asuu sen vieressä eikä oo nähnyt paikkaa. Oli ihan sairaan kaunista, sitten kun paranen niin käyn lenkkeileen siellä joka viikko :) Tykkäsin Luxembourgin puistosta enemmän kun les Tuileriesin puistosta. Oli ihanaa katsella, kun sellanen pikkupoika uitti laivaansa ja joku syötti pikkusorsia :) Sitten yks turisti pyys mua ottaan kuvan siittä, ja pyysin sit samalla, että se ottaa kuvan mustakin :D 
Tälläsen kuvan se tuntematon sitte otti musta :D



Ja se jutteli mulle enemmän, kävi ilmi se on Libanonista ja on työmatkalla Pariisissa.. Heh oli aika katastrofi yrittää puhua englantia, kun oon vaan puhunu ranskaa tai Suomee koko ajan täällä, niin mulla tuli kaikki sanat vaan ranskaks mieleen. Puhuin sitte jotai ranskan ja englannin sekoitusta, vaikka se mies ei kyl tajunnu mitää ranskasta :D Mut kiva tolleen kuulla jostain erilaisesta kulttuurista, aina oppii jotain uutta.. Osaa ainakin ite arvostaa omaa kotimaataan, kun kyselin Libanonin poliittisesta tilanteesta ja sodasta ym. Pariisissa on tosi paljon kyl turisteja mut lisäks tääl asuu ihan sairaasti eri maalaisia, tää kaupunki on kirjava sekoitus kansallisuuksia.. 

Ja nii muuten kannattaa olla tietyl tapaa epäluulonen kun tutustuu poikiin täällä, mä sanon aina jossakin yhteydessä melkein heti että mulla on fiancé koska jos täällä käyttää sanaa copain tai petit ami (=poikaystävä) nii se tarkottaa vähä eri asiaa ehkä.. kulttuurillisia eroja :D ja sitten paljon kivempi tutustua poikapuolisiin, kun tietää et ne ajattelee mua pelkästään kaverina! Tääl ei voi olla sinisilmänen, varsinkin ranskalaiset pojat diskoissa on tosi rasittavaa (siks hehh oon käyny kavereitten kans homoklubilla tanssimassa, saa olla täysin rauhassa! :D)


Jardin du Luxembourg
Nyt mä lähen viettään iltaa ensiks Satun tupareihin ja sitten meen Edithin, mun itävaltalaisen kaverin kanssa tutustuun vähä Nuit Blancheen, mikä vastaa kutakuinkin taiteiden yötä :) Museot on auki yöllä ja sellasta :) 

bonne soirée!! :) :)
bisous bisous
mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti