sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

California awaits!

Coucou! :)

Kyllä lomalla voi olla kiirettä, kun ei ehdi blogiaan päivittää ollenkaan. Kerron pian pikkuveljeni hauskasta synttäriviikonlopusta Tampereella ja tästä viikonlopusta Saaran kanssa mökillä, mutta nyt siirryn suoraan viime maanantaihin. Mulla oli viimeinen työpäivä Isossa Omenassa tässä vaatekaupassa, josta lähdin pois valtavan vaatepölymäärän vuoksi. Mun oli tarkoitus olla töissä määräaikaisena elokuun loppuun asti, joten lähdin siinä tavallaan sitten työttömänä ajelemaan kotiin pois edessäni 6 viikon loma. Lauttasaaren sillalla mulle tuli puhelu, jossa mut kutsuttiin työhaastatteluun keskiviikoksi. Lomailin tiistain, toisinsanoen yritin siivota kaaosmaista kämppääni ja tiskivuorta, keskiviikkona oli haastattelu. Menin sinne omana iloisena itsenäni ja jo torstaina sain soiton: me halutaan palkata sut! Musta tulee nyt sitten kenkämyyjä merkkikenkien pariin :) Työmatka on ihanteellinen reilu 5 min kävellen Kampin ostoskeskukseen ja arvatkaan vaan shoppailenko hulluna ihania kenkiä heti töiden alettua. Mulla on eka työpäivä jo tiistaina ja ensimmäiset kolme päivää on koulutusta. Oon ihan innoissani! Miten sainkin noin nopeasti uuden työn :) Se on  osa-aikainen duuni opiskelujen ohelle.

Nooo yksi huoli mulla oli työn vastaanottaessani. Loma. Tai siis sen sittenkin puuttuminen. Kysyin, voinko lähteä silti Kaliforniaan että saisinko mitenkään kahta viikkoa olla poissa. Ja arvatkaa, minne mä lähden ihan kohta!!




Tuleekin siis melkoinen äkkilähtö Kaliforniaan, vaikka enhän mitään muuta ookkaan odottanut kun sinne pääsyä. Koko kesän vaan miettinyt, että koska pääsen sinne ja koska mulla ja Chrisillä mätsäis aikataulut yhteen 2 viikon lomaa varten. Mä vähän jouduin raivoon Chrisille, että nyt ne aikataulut on pakko laittaa yksiin tai muuten ei saada koskaan aikaseks tätä reissua. Huomen aamulla ostan lennot, koska ne toivottavasti on halvempia maanantaiaamulla kuin sunnuntai-illalla. Erittäin kallistahan on ostaa lennot näin lyhyellä varoitusajalla, mutta onhan Jenkkeihin aina kallista mennä. Ainakin San Franciscoon.  Chris suunnittelee meille jo ohjelmaa. Me aiotaan olla muutama päivä Chrisin vanhempien luona Sonomassa, sitten mennä mökillä Lake Tahoelle, buukkaa hotelli San Franciscosta ja sitte oli jotain kaupunkeja, joiden nimiä en muista kun en ollut niitä koskaan aiemmin kuullut. Ehkä Santa Barbara. Ihanaa <3<3 vaikka mulle on oikeestaan ihan sama minne meen kun nään Chrisin :) Matkakohde ei siis oo pääosassa, mutta tulee tietenkin upeana bonuksena.

Ootteko te olleet Pohjois-Californiassa? Oisko jotain vinkkejä? :) ja mitä kivaa tuliaista voin viedä Chrisin perheelle?

Mun ensi viikon ohjelma näyttää melko kiireiseltä, joten Kaliforniaan lähtö tulee varmana sika nopeesti. 9 päivää vaan!! Mä oon sellasella tehoratsastuskurssilla koko ens viikon, että joka ilta on ratsastusta tuolla Vantaalla islanninhevostallilla. Se on sama talli, jossa alan käydä vakiotunneilla kerran viikossa. Tää tehokurssi on ny vaa hyvä startti syksyn tunneille, että saan kerrattua ja luotua pohjaa kun ollut nii pitkä tauko ratsastamisesta. Mua pelottaa nousta hepan selkään sen onnettomuuden jälkeen, mutta joka kerta voitan pelkoa enemmän ja ehkä se häviää kokonaan joskus :) Islanninhepat nyt on onneks kivan matalia... Sitten mulla on töihin koulutusta maanantaista torstaihin, eli päivät menee töissä ja illat tallilla. Mutta ratsastus on ihanan rentouttavaa puuhaa, joten tulee oleen varmana ihana viikko.


Tää kesä menee järkyttävää vauhtia kohti syksyä. Kun tuun takas Jenkeistä, alkaa melkein jo koulu. Apua! missä välissä mä pääsen viikoksi mökille. Tai hietsuun. Suomenlinnaan piknikille. Minigolffaamaan. Mutta pääsen kahdeksi viikoksi Kaliforniaan, mä nään ihan kohta Chrisin. Tälläinen välimatka on ihan kamala. Kohta matkustan lähes 24 tuntia, josta 17 tuntia ilmassa käyttäen lähes kaikki rahani tähän. Sitten näen rakkaani <3

Bisous!
Mimi

2 kommenttia:

  1. Ajakaa Pasific coast hihgway matkalla ihanaan Santa Barbaraan ja reitin varrella Big Surissa illallinen ravintola Nepenthessä, ilta-auringon laskiessa ja Tyynenmeren aaltojen kuohuessa... :)

    VastaaPoista
  2. Vau kuulostaa ihanalta! :) kiitos vinkistä :) tämä täytyy kyllä kokea.

    VastaaPoista