keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Juhannusta odotellessa ja uutta vaihtoa suunnitellessa

Coucou! :)

Berliinin reissu tuntuu kuin unelta nyt kun on vaan töissä. Ihan kun siitä ois tosi kauan aikaa jo. Samoin koko Pariisin vaihto tuntuu myös kuin unelta, joskus aamulla yllätyn kun heräänkin Helsingin kodistani :D Mä en oo muuten vieläkään saanut tuloksia kevään tenteistäni, ettei mitään hajua pääsinkö kaikista kursseista läpi ja millaisilla arvosanoilla. Uusinnatkin olisivat olleet tällä viikolla, outoo etteivät ilmoita mitään tuloksista :D Paljoa ei ole ehtinyt muuten mitään ajatella, kun oon ollut niin paljon töissä. Mulla ois ollu 10 päivän työputki, mut onneks sain Berliinin takia yhden vuoron pois ja sain myös järkättyä juhannusperjantain vapaaks :) tarkoittaa siis sitä, että auto starttaa Himokselle jo torstai-iltapäivällä (mulla loppuu työt 13.30) ja paluu Helsinkiin sunnuntai-iltana :) Meillä on makee luksusmökki (254 m2 + oma uimaranta) vuokrattuna järven rannalta Himokselta, meitä on siinä 15 henkeä, Siellä on jääpalakone! :) Kävin ostamassa Bodyshopin alesta kylpyvaahtoa myös mökillä olevaa poreallasta varten ;) Perjantaina meen Saaran kanssa myös katsomaan keikkoja festarialueelle, mutta muut päivät aiotaan bilettää mökissä. Tälläinen loma tulee kyl tarpeeseen, ihanaa päästä vähän johonkin taas ja saada ajatukset pois alemyynneistä ja muista työjutuista :) Meillä on töissä paljon vaatepölyä ja musta tuntuu, et se allergisoi mua :(

Tänään menin aamulla Spajalkahoitoon Elegia Day Spahan ja se rentoutti kyl ihanasti :) Töissä seisoo koko ajan eikä se tee mun jaloille hyvää, joten hemmotteluhoito jaloille tuli tarpeeseen. Kävin näyttämässä myös mun korvia taas vaihteeks lävistäjälle, oon siis ottanut 2-3 vuotta jo sitten mun tragukset ja ne ei jostain syystä oo vieläkään parantuneet. Tehohoidan niitä jollain sinkkivoiteella ja suolalioksella kuulemma 3 viikkoa ja sitten niihin kokeillaan kamomillaa tai vastaavaa :D Saa nähä luovunko kohta kaikista korviksistani kun ei tunnu mitkään sopivan. En muuten käytä juuri koskaan tavallisia korvakoruja, vaikka laatikot pursuaa mitä kauniimpia korviksia...

Huomasin muuten just järkytyksekseni, että mun kaikki kevään Pariisin kuvat ja reissukuvat ym olivat sittenkin kadonneet rikkoutuneen kiintolevyn myötä :( Ei siin mitään, mutta maksoin sen 99e juuri näiden kuvien pelastamisesta ja eivät sitten olletkaan niitä pelastaneet, harmi vaan. Ne tiedostot olikin tyhjiä, vähän jäi huijattu olo. Onneks on facebookissa edes jotain kuvia, jotka saan tallennettua takas koneelle itelleni mut suurin osa kuvista on kuitenki nyt tipotiessään. Olin suunnitellut tekeväni sellaisen kuvakirjan koko vaihtoajalta, mutta nyt jää albumin sisältö aika laihaksi. Oon myös aikonut tehdä kuvakirjan Chrisille meidän Rouenin, Nizzan, Tukholman, Suomen ja Berliinin reissuilta sekä yhteiset Pariisin kuvat, mutta heheh nyt joudunkin pyytään Chrisiltä kaikki ne kuvat (onneks sillä on sentää ne kuvat).

Vaihtooni liittyen vielä, vähän ärsyttää kun en pääse hyväksilukemaan kurssejani ennenkun saan ne tenttitulokset Pariisista. Nostan kesältäkin opintotukia kesä- ja elokuulta, joten toivottavasti mun opintopisteet tulee riittämään (on mulla jotain kesäkursseikin joo, jos jaksan ne käydä). Ois kivaa niiku pistää se vaihto pakettiin ja ettei jäis vaa roikkuu syksyyn asti noi viimeiset jutut, mitkä pitää tehdä. No tässähän on hyvä alkaa suunnittelemaan uutta vaihtoa ennenkun edellinenkään on virallisesti päättynyt :) Tai no en tiedä nimittäisinkö sitä vaihdoksi, kun varmaan joudun hakemaan ihan itse sinne normaalin hakuprosessin kautta. Nimittäin todellakin joudun jo nyt valmistautumaan tän syksyn hakuprosessiin. Haluan lähteä syksyllä 2012 Jenkkeihin ja sinne pitää hakea jo vuotta aikasemmin syksyllä. Syksyä ennen pitää olla kielitestit ym tehtynä. Ilmoittauduin tänään GRE-testiin, joka mittaa analytical writing, verbal reasoning - nää osiot ei mua pelota, mutta entäs quantitative reasoning (measures problem-solving ability, focusing on basic concepts of arithmetic, algebra, geometry and data analysis) Jooo kiva maksaa 190 dollaria tollasesta testistä, joka menee varmasti ihan pieleen ton vikan osion takia. Mitä edes tarkoittaa arithmetic tai algebra? Mä en kirjoittanut matikkaa, luin lyhyttä sen 6 pakollista kurssia just niin että kunhan vaan menivät läpi ja en tiedä mitään ongelmanratkaisutehtävistä tai mistään noista käsitteistä. Ei kai mun Jenkkeihin opiskeleen lähtö voi kaatua matikkaan? Tässä se nyt sit tulee, kun oon aina aatellut, etten mihinkään tuu tarviin matikkaa koskaan... Enkä oo siihen sitten satsannut :( Lisäks meen tekeen TOEFL- kielitestin, joka mittaa englannin kielen osaamista. Sitten ei tarvitakaan kun suosituskirjeet (kukahan vois kirjoittaa mulle?) ja letter of motivationit. Ja vielä kun löytyy hyvä yliopisto, jonne on ees mahdollista päästä sisään ja sieltä sellainen ohjelma, joka kiinnostaa ja sopii mun tulevaisuudensuunnitelmiin :) On mulla nyt pari yliopistoa kiikarissa, jotka ainakin nettisivujen (ja Chrisin mukaan) ois hyvät. Kuulemma ei haittaa, vaikka ne ois uskonnollisia kun ei se pitäis siel niin paljon näkyä. Berkeley tietenkin kiinnostais eniten, mutta sinne ei taida olla mulla mitään toivoa :( Että realistisesti nyt suunnittelen sit ihan jotain muita vaihtoehtoja. Jostain pitää löytyä nyt aikaa valmistautua tohon heinäkuussa ekana olevaan GRE-testiin, pitää varmaan ostaa joku Mathematics for Dummies- kirja ja selvittää mitä on algebra ja kuinka se geometria menikään. Onko kellään kokemuksia näistä testeistä? :)

Millaisia juhannussuunnitelmia teillä on? :)

Bisous ja ihanaa juhannusta <3

Mimi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti