perjantai 10. kesäkuuta 2011

Huonompi päivä

Salut!

Tiedättekö niitä päiviä, jolloin tuntuu ettei juuri mikään sitten mene putkeen? Mun tietokone hajosi. Sony vaio, elokuussa ostettu. Vähän ärsyttää, postaan tätä iphonesta :D vein mun koneen huoltoon vantaalle infocareen kun haluun et se on kunnossa ens viikol kun palaan Berliinistä. Toivottavasti siel on tallella kaikki tiedostot, mm. kaikki rakkaat kuvani. Nyyh itken niin jos kaikki Pariisin muistot ois kadonneet kiintolevyltä.

No päivähän sen kuin parani kun tsekkasin mailini. Iphonel pystyn kuitenkin käyttää nettiä edes jotenkin. Mun Pariisin vuokranantaja oli mailannut (ei voi kukaa uskoo mut tää on ihan totta valitettavasti): hän vaatii mua maksaan takas 800 euron takuuvuokran!! siis näin yli 3 viikkoa muuttoni jälkeen... Perustelut: alkuperäinen suihkuverho vaihdettu toiseen (kuka oikeesti käyttäis edellisen asukkaan jäljiltä samaa suihkuverhoa, en minä ainakaan), parketti pilalla joistain kohdista (sukilla kävelystäkö?), maali pöytätasolta halkeillut (oli jo muuttaessani) sekä asunnon loppusiivous tehty huonosti. Tää jälkimmäinen ois ainoa jossa on perää, ihan vaa siks et mul oli aika kiire muuttaa eikä mulla ollut kovin hyviä siivousvälineitä (moppi ja ikkunanpesuaine puuttu) vuokranantaja oli kuulemma löytänyt leipää jostain nurkasta. Tää maili oli laadittu tosi tylyyn sävyyn, vähä tuli mielee se naapurin noidan valituskirje et samaan tyyliin laadittu. Oisikohan kyseessä jokin kulttuuriero? Mulle täs jutus haisee vähä ahneuden maku... Miksi mulle ei huomautettu mistään noista asioista vaikkapa silloin kun vuokranantaja tuli käymään asunnolla lähtötarkastuksessa ja palautti mulle takuuvuokran tällöin. Tällöin tosin asiaa hoiti tän 23v vuokranantajani äiti, jonka kans hoidin aina kaikki käytännön asiat.
Huvittavinta täs mailis oli et hän vaati mua antamaan oman äitini mailin, jotta voi olla yhteydessä häneen tästä asiasta. Kulttuurieroja taas, kuka 22 v suomalainen pyytäisi äitinsä hoitaa tälläistä asiaa puolestaan? Varsinkaan kun mun äiti ei osaa erityisen paljoa ranskaa saati työkiireiltään ehdi tollasii turhuuksii vatvoon. Mä aion vastata vuokranantajalle et voin korvata 200e huonosta jälkisiivouksesta mut missään muussa ei oo perää ja jos ei kelpaa nii asianajajani ottaa yhteyttä. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Mulle tuli myös Ranskasta sähkölasku 65e. Siinä ei ole mitään tilinumeroa tai ohjetta, miten sen voisi maksaa :D

Mutta jotain kivaakin, ei kuulu pelkkää kakkaa (paitsi et sain tietää etten saanut töistä vapaaks toivomaani hääviikonloppua, elämäni ekaa kertaa häihin! Ja vielä Vanajanlinnaan, mun on pakko saada ne vuorot pois) Mä liityin takas Esporttiin ja kävin zumbassa keskiviikkona. Se oli aika erilainen tunti kun oon pariisissa tottunut. Pariisis ohjaajana oli latinomies, joka otti aina paitansa pois kesken tunnin ja pisti meitä kurssilaisii tanssii myös vähä pareittain, sarjat oli myös haastavia. Esportis tunti oli melkei ku aerobiccii mut vaa latinomusal ja oli niit zumba-askelkuvioita jne. Mut oli seki kiva tunti, tosi erilainen vaan. Liikunta piristää! :)

Chrisistä en oo kuullu mitään kohta 3 päivään et kai se on hengissä jossai lontoon ja Amsterdamin välillä.

Toivottavasti teille kuuluu hauskempaa! <3

Bisous et bon week-end
Mimi

4 kommenttia:

  1. Hahaha, voi noita ranskalaisia asukkeja!

    Pistät jauhot kurkkuun sille tyttöselle ja vetoat vaikka sen äitiin auktoriteettina, että "asiantuntevalle äidillesi asunnon kunto tuntui kelpaavan, miksei sinullekin, olisit ollut paikalla". Pahoittele vielä tietenkin "kamalan huolimatonta" siivousta, ja ehkä toi osittaisen takaisinmaksun ehdotuskaan ei ole huono idea. Älä kuitenkaan missään nimessä suostu maksamaan enempää kuin pari satkua, johan sait rahat käteen, eikä sulla olisi enää mitään velvollisuutta maksaa mitään! Tai sitten kehut vaan vuolaasti kämppää ja Pariisia ja toivottelet kivat kesät :D

    Toi sähkölasku on kyl kans tosi outo! :D

    VastaaPoista
  2. sulle on ne rahat jo palautettu joten sulla ei ole mitään velvotteita antaa niitä takaisin. "yhteistyöhaluisena" (kuten vuokranantajasikin näköjään on) voit sen 200e maksaa mutta älä yhtään enempää. on tainnu tyttöselle tulla rahapula eikä oo keksiny muuta..

    VastaaPoista
  3. yhdyn edelliseen kommentoijaan: lähtötarkastuksen pointtinahan on tarkastaa asunnon kunto ja kun takuuvuokra on palautettu, ei sitä voi enää vaatia takaisin.

    VastaaPoista
  4. Herranjestas, onpas kummaa touhua! En kyllä lähtis mitään palauttelemaan, toihan on ihan järjetön summa! :o No, keinot on monet kun rahantarve iskee.. ;)

    Toivottavasti saat ne työvuorot sumplittua, häät Vanajanlinnassa on varmasti kokemisen arvoiset! :)

    VastaaPoista